Probleem opladen iphone 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Berichten
283
Beste lezer(s),

Ik ban de gebruiker van een iphone 6.

Al langere tijd merk ik dat het opladen steeds moeilijker gaat, nl. je moet de kabel (die niet kapot is) er steeds beter "aandrukken" voordat hij contact kan maken, soms lukt dat en vaak lukt dat ook niet. Dit wordt stees moeilijker en erger.
De kabel die ik gebruik is een officiële iphone-kabel en nog maar een paar maand oud is. We hebben de kabel getest op een andere iphone, die deed het prima. Daar kan het dus niet aan liggen.

Als mijn toestel opgeladen is werkt het verder prima en heeft geen kuren. Wel raakt de batterij steeds sneller leeg.

Het grootste probleem is de lader aan de telefoon brengen waardoor hij zeer moeilijk en steeds moeilijker contact maakt om op te laden.

Ligt dit aan de batterij? Mijn toestel is 7 jaar oud.
Wat kan ik doen?

Groet,
Toby
 
Hallo

Veel voorkomend met dit symptoom ....

Aangedrukt stof in onderzijde lightning connector g.s.m , waardoor de lightning connector niet meer volledig kan worden ingeplugd.

Een stukje dun papier (desnoods dubbel geplooid) , bijgeknipt als haakje , kun je gebruiken om dit aangedrukte stof te verwijderen.

Doe dit uiteraard voorzichtig.

In de action verkopen ze "interdentaire" borsteltjes in nylon (niet geleidend)

Kun je ook gebruiken om deze connectortjes te reinigen.

Als de plastic van die connector wit is , zie je het vuil onderaan als zwart.

Zwarte connector is het vuil onderaan te zien als lichter van kleur , gemakkelijkheidshalve wit.

Een cocktailprikker heel dun gemaakt met scherp stanleymesje is ook bruikbaar , maar mits harder materiaal is de kans om de connector te beschadigen groter als je dit nog nooit hebt gedaan.

Worst case scenario is de connector defekt , en dient deze te worden vervangen.

Let dan uiteraard op of dit een 6 is , of een 6S .... connectoren zijn niet compatibel.

Scherm van een 6S is ook "dichtgelijmd" in de ijdele hoop om deze waterdicht te maken , en dus moeilijker te openen.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.



P.s.
----

" Wel raakt de batterij steeds sneller leeg."

Batterij voor zo wel een 6 als 6S kun je nog steeds kopen.

Zijn dan wel geen originele van apple.

Mocht het toestel toch moeten worden geopend voor een defekte oplaad connector , misschien meteen een andere batterij monteren.

Dergelijke batterijen op het einde van hun levensduur , zijn gekend om te expanderen , waarbij ze als geschenk ook nog het scherm meenemen in hun doodsstrijd. (gebarsten)

Hou dit dus in de gaten.

Dit gebruik ik regelmatig om de capaciteit van dergelijke batterijen te controleren , en kost 2 x niks.

https://www.benl.ebay.be/itm/193121...KGdxz7fn2g%3D%3D|clp:2334524|tkp:BFBM2OKb5sJf


Mits een beeld meer zegt dan 1000 woorden :

https://www.youtube.com/watch?v=tI9t_-t7dhM





Peter
 
Laatst bewerkt:
Zo te lezen light het niet aan de kabel
`iPhone dock connector (oplaadpoort) kan regelmatig kapot gaan.
Dit is vervangbaar.

https://www.fixjeiphone.nl/iphone-laadt-niet-meer-op/?gclsrc=aw.ds&msclkid=6f02012419a41468f5eb60f46e23fb18&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Search%20%7C%20Interest%20%7C%20NL&utm_term=iphone%20laadt%20niet%20op&utm_content=iPhone%20laadt%20niet%20op#b-controleer-dock-connector

Ik heb ook nog iPhone6 maar niet voor lang meer.
Reden: Geen updates en Payconiq by Bancontact kan ik sinds een maand geleden ook niet meer gebruiken.
Wat wordt het volgende?

Ik kan ook niet weten hoe vaak en met welke apps je veel werkt dat de batterij snel leeg loopt.
Lees dit ook eens....
https://www.forza-refurbished.nl/nieuws/iphone/tips-batterijduur-iphone-verbeteren
Kalliberen en of resetter kan ook wel eens helpen.

Mvg
 
Prima ideeën allemaal van peter en Daniel hoor. :thumb: en Ik heb ook een 6 en heb hem bij het vuilnis gezet. Het werd van kwaad tot erger. Ik heb drie keer met een tandenstoker dat ding uitgepeuterd. Deed het weer een paar weken. Batterij slecht, bijna 4 keer per dag aan de lader. Ik was er klaar mee.:confused:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een 6 en heb hem bij het vuilnis gezet
manamana dat doe je toch niet. In de vuilnisbak leggen en deksel toe is beter voor stof en dergelijke:D
 
Bedankt voor de reacties.

Zojuist nog van alles uitgeprobeerd naar aanleiding van jullie adviezen, heel voorzichtig schoonnmaken doch zonder succes. Nog verdere aandacht aan besteden lijkt me zinloos.

Het lijkt erop dat het apparaat nu volledig is afgeschreven.

Groet,
Toby
 
Hier ben ik weer met het volgende.

Heb mijn telefoon naar een reparatieservice gebracht, daar is de connector schoongemaakt en ook moest er een nieuwe batterij in. Deze was geheel ten eind.
Nu draait hij weer als vanouds.

Het neemt niet weg dat het een oud(er) toestel is en dit jaar zal ik hem dan ook echt gaan vervangen.

Groet,
Toby
 
Had je misschien beter je geld bij die nieuwe kunnen leggen. LOL.
 
Hallo

Het is mij nog niet echt duidelijk over welk model we hier spreken ....

Een 6G , of het duurdere , kwalitatief veel betere 6S model.

Voor de volledigheid van dit verhaal ....

Wat vroeg men voor deze herstelling .... ik vermoed dat deze niet echt is gebeurt in een officieel "apple" herstelpunt.


"Het neemt niet weg dat het een oud(er) toestel is en dit jaar zal ik hem dan ook echt gaan vervangen."


Hou dit in het achterhoofd.

De iets oudere apple toestellen kunnen nog betaalbaar hersteld worden.

De nieuwere generaties toestellen , zijn zo goed als alle onderdelen via een serienr gelockt aan het motherboard

Home button , batterij , camera , scherm , etc ....

Vreemd , voor een firma die het "groene , ecovriendelijke vaandel hoog zwaait".

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan