opstarten laptop en misschien defect toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik65

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Berichten
9
Is het mogelijk dat een laptop helemaal niet meer opstart als alleen het toetsenbord defect is?


(Dell V3 771)
 
Hallo

Komt heel zelden voor .....

Is dit een "vervolg " op dit topic ???? :

https://www.helpmij.nl/forum/showth...71-laptop-start-niet-op?p=6313998#post6313998

Mocht je echt aan jezelf beginnen te twijfelen .... kun je deze toch snel eens uitpluggen ....

Of ... je meet de aanwezigheid van de 3.3V voedingsspanning op de keyboard connector. (deze voed ook de super i/o chip van de laptop , verantwoordelijk voor controle alles o.k. motherboard)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt. Dit is toch een meer specifieke vraag.

Heb net even gekeken of ik de buitenkant los kan maken. Ken mezelf dus maar niet verder gegaan.

Volgende week maar weer proberen want zal toch los moeten als ik toetsenbord wil vervangen.

Als ik toetsenbord loskoppelen en hij start nog niet op geef ik het op. Wel nog even spanning meten op de keyboard connector. ;-)
 
Hallo

Ik vraag mij af , hoe het komt dat je ineens het keyboard verdenkt ....

Is er sprake geweest van vochtinsijpeling ???

Je werkt momenteel in 2 topics over hetzelfde probleem , wat het ook niet echt overzichtelijker maakt ...

Bekijk ook eens een paar filmpjes , mits een beeld soms veel duidelijker is dan 1000 woorden ....

https://www.youtube.com/results?search_query=acer++V3+771

Let op om geen nutteloze bijkomende schade te veroorzaken.

Heb al veel te veel toestellen onder handen gehad , waarbij de extra nutteloze teweeg gebrachte schade veel meer werk was dan het origenele defekt ....

Peter
 
Dank je.

Ik heb waarschijnlijk idd nutteloze schade veroorzaakt.

Eigenlijk begon het probleem dat de laptop uit zichzelf eindeloos x-en ging produceren in words.
Nadat ik het toetsenbord had schoongemaakt ging de toets ernaast ook gek doen en na het op zijn kop "uitschudden" was dat met iedere toets het geval.

Nadat ik de laptop op ze zijkant heb gehouden viel hij uit. Nu gaat hij nauwelijks meer aan met iedere keer een ander resultaat bij het opstarten. Maar geen een keer zoals hij hoort op te starten.
 
Hallo

Dan zou ik ....

Keyboard flex afkoppelen motherboard.

Afkoppelen harddisk (zodat deze niet beschadigd of corrupt geraakt tijdens het manipuleren.

Let op --> dergelijke connectoren zijn fragiel , kijk dus 2X welk model er is gemonteerd.

Opstarten laptop ---> power button maakt geen deel uit van keyboard volgens mij.

Hoe te openen --> zie youtube fimpjes.

Keyboard reinigen ---> ik gebruik compressor , let op dat de keycaps er niet afvliegen als je te geweldig blaast ....

Mochten de toetsen blokkeren door stof , kun je deze demonteren ... deze zijn wel heel fragiel (scharnierpunten zeer breekbaar bij al iets oudere keyboards.)

Mocht je dan uiteindelijk tot de conclusie zijn gekomen dat keyboard onherstelbaar is ---> ebay voor een nieuw exemplaar.


https://www.benl.ebay.be/sch/i.html...70.l1313&_nkw=acer++V3+771+keyboard+&_sacat=0


De qwerty modellen zijn veel goedkoper dan de azerty's , die ik soms nodig heb.

P.s.

Mocht je nog tips / info nodig hebben , en ik weet het antwoord .... je weet mij te vinden ...

Grtz

Peter
 
Laatst bewerkt:
Dat is een goede volgorde. En het afkoppelen van de harddisk heb ik nog niet gedaan maar is wel belangrijk.
Zal ff bij action langsgaan voor flesje lucht. Dat eerst eens proberen. En openmaken laptop moet lukken. Heb al 3 filmpjes gevonden.
Dank je
 
Hallo

Persoonlijk gebruik ik die persluchtflesjes niet.

Onvoldoende druk en debiet , zijn ook duur , zeker in de hoeveelheden waarvoor ik perslucht gebruik.


Let ook op , eerst eens testen .... sommige durven vocht (druppels of erger) spuwen indien je ze niet loodrecht houdt.

Geeft vlekken , zeker op laptop , tablet en g.s.m. schermen .... op ipad schermen , zo goed als definitief.

Deze lucht is ook niet echt droog te noemen .....

ALs je natuurlijk geen compressor bezit , is het van ... liever die flesjes dan ... njet

Peter
 
Laatst bewerkt:
Oké in mijn geval maakt het niet zoveel uit.
Als het niet lukt moet ik de laptop weggooien.
Ik vermoed dat niet alleen het toetsenbord maar ook het moederbord een klap heeft gehad waardoor hij niet meer op wil starten.
Dus zal toch voorzichtig wat experimenteren.
 
Hallo

"Als het niet lukt moet ik de laptop weggooien. "

Meestal zijn er wel kopers voor dergelijke toestellen ....

Verkopen voor onderdelen, en wees eerlijk met wat er volgens u aan de hand , en wat er tot op heden met dit beestje is gebeurt.

Vraag er geen arm of een been voor , en zal spoedig verkocht zijn.

Doe er dan wel een paar duidelijke foto's bij ...

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan