Internet is traag (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
979
Hoi Allemaal,

Ik zie dat mijn internet trager is geworden, zelfs mijn download snelheid is flink terug gelopen.
Ook een site openen bijv. youtube op een video zoeken en openen gaat ergggggg langzaam.

Bij het kijken van bijv tv op mijn scherm zie ik ook vaak dat ie moet "bufferen"

Voordat ik aan de bel trek bij mijn provider , vraag ik jullie om advies of het intern kan liggen.

Heb alles al gecleand zou ff niet nu weten wat ik zou kunnen doen.

Dank vast voor jullie adviezen...:thumb:
 
Wat zegt een speedtest via speedtest.net met een kabel aan je modem gekoppeld?
En heb je dat ook met andere apparaten?
En heb je jouw modem al gereset?
Kan je daar ook de status van je verbinding zien?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Aar,

Mijn Pc zit aan de kabel, speedtest geeft vertraging aan.
Telefoon Wifi geen bijzonderheden.
Modem 10 seconden uit gezet een weer aan.
Kan je daar ook de status van je verbinding zien?
Geen idee...:eek:
 
Wat geeft Speedtest.net aan voor snelheid? Desnoods even een screenshot?
Is dit op een draadloze device wel beter?
En wat voor verbinding heb je?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Aar ,
Sory kon niet eerder reageren:confused:

Wat geeft Speedtest.net aan voor snelheid? Desnoods even een screenshot?
screenshotspeedtest.jpg

Is dit op een draadloze device wel beter?
Neen
En wat voor verbinding heb je?
Kabel via de telefoon standaard altijd rond de 27 mb/s

Heb de provider gebeld , die zegt geen problemen te zien in mijn verbinding en heeft nog een reset gedaan zonder resultaat.

De provider geeft aan :

-Waarschijnlijk een versleten kabel tussen de muur en de modem ( is wel een lange kabel maar in 20 jaar nog nooit problemen mee gehad.
- Mogelijk een "versleten netwerkkaart " :shocked:
 
Sluit je pc/laptop eens met een andere kabel direct aan op de LAN poort van die modem/router. Kan zijn dat als je geen laptop hebt en de andere kabel te kort is effe je pc naast het modem/router, maar dan weet je tenminste meer....
Das toch immers een eenvoudige check om te zien of je internet goed binnenkomt?
 
Mijn excuses, dat ik , door omstandigheden , ben vergeten te melden dat de oorzaak gevonden is.
Mijn provider Online.nl heeft de snelheid flink verminderd en als je dan nog eens mag hopen op 80% van de snelheid is het euvel snel gevonden.
Dus we gaan eens verder kijken naar een "betere" provider.
Bedankt iig voor het meedenken :thumb:
 
Dus we gaan eens verder kijken naar een "betere" provider.
Keuze uit coax (bijv. Ziggo/UPC) of koperdraadjes (bijv. KPN) of glasvezel (bijv. T-Mobile).
Koperdraadjes gaan tot max. 50 Mb/s. Coax tot 1000 Mb/s. Glasvezel tot 1000 Mb/s

Van je router tot je pc mag een lange netwerkkabel zijn.
Probeer coax of koperdraadjes kort te houden.

Leg geen scherpe bochten in een coax, bij hoge snelheid wordt 7 cm radius aanbevolen.
De bocht bij een netwerkkabel mag scherper zijn dan bij coax zolang er maar geen knik in zit.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je aanvullende info..
Volgende week komt de storingsdienst langs om alles te controleren.
Zij hebben de vertraging ook gemeten en gaan kijken waar het vandaan komt....
 
Keuze uit............ koperdraadjes (bijv. KPN) ....Koperdraadjes gaan tot max. 50 Mb/s. ....
We hebben na de upgrade van onze wijk centrale op VDSL niveau snelheden tot 100 Mb/s down en ruim 30 Mb/s up.
En das een basis T-Mobiel Thuis pakket via koperdraad zonder dual bonding oid.
We zijn er prima tevreden mee we kwamen voor de centrale upgrade van 30 Mb/s download en 3 Mb/s up af.
In het Corona 1e jaar hadden we 2 werkende kids plt thuis, heb daar de wifi voor verbeterd en die ware ook super tevreden (o.a. 1x een geo-ICT-er met veel data/speed behoefte)
 

Bijlagen

  • afbeelding_2022-01-23_143231.png
    afbeelding_2022-01-23_143231.png
    47,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
We hebben na de upgrade van onze wijk centrale op VDSL niveau snelheden tot 100 Mb/s down
t-mobile is al geruime tijd bezig met het uitrollen van glasvezel, dit doen ze samen met partner Open Dutch Fiber. Het is apart dat ze ook nog investeren in een xDSL upgrade tenzij het gaat om een gebied waar een glasvezel investering niet rendabel is in verhouding tot het aantal te verwachten abo's. Je hebt geluk met de hogere snelheid want als ik een willekeurige postcode (Den Haag) invoer is de snelheid max 12 Mb/s volgens de t-mobile website, maar er staat bij dat glasvezel dit jaar wordt aangeboden.

zig.jpg

Het "coax" abo is 2 Euro duurder maar biedt meer zenders en sneller internet.
 
Laatst bewerkt:
Ff gecheckt, de switch naar VDSL was 2013, maar ben het met je eens, glas lag meer voor de hand.
Had in ca 2009 al in onze wijk kunnen liggen, maar te weinig deelnemers bij de interesse check vooraf.
Nu rolt KPN het uit in onze wijk, we doen weer mee, maar nu verwacht ik wel dat het door gaat, wrs dus dit jaar glasvezel hier.
T-Mobile migreert onze huidige pakket voor de zelfde prijs over naar glas, is ons bevestigd, zij willen dan zsm van koper af en de eigenaar van het koper, KPN ook.
Bizarre weg het had er in 2009 al kunnen liggen, de tijd was er toen blijkbaar niet rijk voor. Het glas ligt hieroverigens voor Chello ook al >10 jaar.... alleen de laatste meters naar ons huis is coax. Ben wel eens in zo'n buurtcentrale geweest waar ze dat omzetten van glas naar coax, kreeg een mooie uitleg van de monteur die bezig was.... Maar dat glas was niet beschikbaar als "algemeen" glas... Het kan blijkbaar toch uit om zo langs elkaar heen te werken... ze zullen best op de centjes letten... die bedrijven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan