Netwerkkaart bottleneck bij streamen via Chromecast?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Wil weer 'ns wat bezig zijn met films streamen via laptop (15 jr. oud - Intel Core i7 6700HQ @ 2.60GHZ) naar Chromecast (extern) en Samsung Smart tv (14 jaar oud) - standaard pakket Ziggo.

Voorheen zat er regelmatig veel storing in de stream: haperen, vastlopen etc.

Aangezien alles met elkaar verband houdt.... zou de oorzaak mijn netwerkkaart kunnen zijn? (Intel Dual Band Wireless-AC 7265).
 
Laatst bewerkt:
Owww... je hebt gelijk, even de garantie gecheckt: hij 's idd van 2015 :) (HP Envy).


Problemen kunnen ook aan je Wifi zelf liggen router Ziggo Connect box, Access point, Repeater heb geen repeater.
Wat heb je daar exact staan? Al een keer alles uit / aan gezet? Zal ik straks 'ns uitvoeren.
Kabels naar Access point kabels zijn pro en ok, Repeater OK?

Als je via UTP werkt geen probleem met die laptop?
zal ik 'ns opsnorren en uitproberen.

Kan op 2.4 en 5 Ghz - staat al op de snelste:

Eigenschappen verbinding..jpg
 
Wat staat er allemaal in opstarten in taakbeheer en gebruik je een cloud dienst, lijkt mij erop dat het notebook met te veel dingen bezig is, kun ook hick-ups en onderbrekingen krijgen.
Welke HP is het exact?
 
Opmerkelijk: nu 2x .mkv en 1x mp4 plus een .avi stukje afgespeeld en probleemloos. Geen haperingen of wat dan ook. Bij de ene .mkv had ik nog in de mapnaam meegegeven dat deze niet via tv afgespeeld moest worden (reden: soms geen ondertiteling in afwijkende taal en/of geen audio).
Ik kan niet anders concluderen dat er érgens in de tussentijd toch een 'probleem' uit de weg is geruimd op een of andere manier.

Nieuw vraagstuk dient zich nu aan: ik heb geen audio. Zoals gezegd via ext. Chromecast naar Denon versterker en vervolgens naar TV. Voor de audio gebruik ik 'n Sennheiser HDR 175 (draadloos). Ook direct via speakerboxen heb ik geen geluid.

Voor de volledigheid: laptop heeft al 'n tijd een audio issue. Via speakers geen geluid (ineens ontstaan, geen enkele softwarematige reparatie heeft tot succes geleid - net nog uitgevoerd), maar via hoofdtelefoon op laptop wel.
Was ten tijde van het streamen ook het geval en toen kreeg ik wél audio via tv.

Ik weet het, lastig altijd die individuele configuraties.

Kan het even niet plaatsen....
 
Laatst bewerkt:
@ Lange Pier: 't is een HP Envy uit 2015, meer kan ik op dit moment niet ontdekken. Was voor die tijd 'n zware jongen.

Ik zorg er altijd voor dat er minimaal op de achtergrond gewerkt wordt.
 
Nou, vandaag nog wat geëxperimenteerd en ik ben er uit.

Op één of andere manier gaf Chromecast/Denon versterker geen audio door.
Heb de Chromecast direct op de tv aangesloten en nu wél geluid.
Vervolgens de Sennheiser hoofdtel. naast lijn óók optisch op tv aangesloten en nu heb ik prima beeld en geluid.

Vraag staat op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan