Office 2007 mailmerg naar outlook werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nedish

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2015
Berichten
56
De laatste dagen ben ik bezig geweest met mail merge email vanuit excel.
Document in word gemaakt en gekoppeld aan een excelsheet.

Plotseling hield alles op met werken. De document in word zag goed uit maar uitvoeren en verzenden via outlook ging niet meer. I

Ik besloot om met access te proberen, dit werkte 1 keer dan hield ook op.

Ik heb daarna office gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niet.

Iemand mij helpen met waar ik moeten zoeken om dit op te lossen?
 
Het zou moeten werken, zeker als het al één keer gewerkt heeft. Voor ons is het dan heel lastig om aan te geven wat er fout zou kunnen zijn. Begin eens met een voorbeeldje van je brief en je Excel bestand (met dummy gegevens uiteraard) te posten, zodat we het kunnen naspelen om te kijken of er niets verkeerd staat in de documenten. Want je zou het probleem dus in Outlook moeten zoeken, niet in Word. Tenzij je denkt dat het daar in zit; dan staat de vraag in het juiste forum :).
 
Er is niks re plaatsen. Een excel met 3 kol. en een worddocument. Gegevens worden niet naar outlook doorgegeven.
 
Ik begrijp uw vraag niet.
1) ik maak een word document
2) het document link ik aan mijn gegevens in Excel of access
3) ik zie mijn merge in word staan
4) dan kies ik email maar er gebeurd verder niks. Mail wordt niet verzonden naar Outlook.
 
De koppeling van Word met Outlook is blijkbaar niet werkend.
1. Kies eerst voor de hersteloptie in Configuratiescherm en "Programma en onderdelen" en daarbij de keuze van jouw Office 2007 voor herstellen te kiezen en niet voor verwijderen.

NOK, dan 2

2: Loop alles bij de "apps" bij Instellingen na om dat te herstellen wat met mail en koppelingen te maken heeft en zorg dat alles op Outlook staat.
 
4) dan kies ik email maar er gebeurd verder niks. Mail wordt niet verzonden naar Outlook.
Nogmaals mijn vraag, ook al vanwege jouw eerdere opmerking, welke email client gebruik je?
maar uitvoeren en verzenden via outlook ging niet meer.
waaruit ik concludeer dat het wél gewerkt heeft. Als het nooit gewerkt heeft, moet je dat duidelijk vermelden; niet de indruk wekken dat het eerst wél werkte. Dat kunnen wij namelijk niet ruiken.

Sowieso gebruikt Word bij Mailmerge de standaard email client. Dus als je geen outlook gebruikt, dan heb je een andere email client. Gebruik je geen enkele client, maar Outlook.com (de web versie dus) dan heb je sowieso een probleem, want dan gaat het inderdaad niet werken.
 
Ik,gebruik outlook2007 voor mijn mail. Gewoon mail werkt prima. Office doet niks bij mail merge naar email. Ik zag altijd bericht 1..... 2.... Enz verzonden maar nu niks. Link tussen word en Outlook is blijkbaar weg.
Nieuw installatie helpt niet
Standaard email prog onder w10 is outlook2007
 
Dan refereer ik gewoon weer aan bericht #2. We kunnen echt pas wat zinnigs zeggen als we de documenten kunnen bekijken. Tot die tijd loopt de tijd gewoon door in jouw nadeel. Zelf heb ik van enige vertraging verder helemaal geen last :).
 
Je kunt helaas al een tijdje op deze manier geen bijlagen meesturen; die zijn alleen voor jezelf te zien. En dat helpt niet, want jij hebt ze al :). Je moet ze dus invoegen via het menu <Ga geavanceerd>.
 
Voorbeelden

Als het goed is kan u de bijlagen nu zien?
 

Bijlagen

  • Kop excel.JPG
    Kop excel.JPG
    63,1 KB · Weergaven: 29
  • Kop email document.JPG
    Kop email document.JPG
    19,3 KB · Weergaven: 27
Leuk, die plaatjes. Maar daar hebben we niks aan. Het gaat om de documenten natuurlijk. Ik heb althans nog nooit van een plaatje een samenvoeging kunnen maken. Ook niet van twee plaatjes overigens. Drie plaatjes heb ik dan weer níet geprobeerd...
 
Bedankt voor uw advies. Ik heb een andere oplossing gevonden. Mail merge via Thunderbird. Werkt prima!
 
Zolang er maar een werkende standaard email client is, zal Word er geen probleem mee hebben :). Al ben ik wel benieuwd waarom Outlook dan niet werkt; ik heb daar nooit problemen mee (gehad). Maar goed, iemand moet de eerste zijn :d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan