Folder aanmaken in outlook. Andere inbox.

Status
Niet open voor verdere reacties.

riw

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2017
Berichten
46
Goedemorgen,

Ik probeer een folder aan te maken in Outlook. Deze folder krijgt de naam van een celwaarde uit A. Dit lukt wel onder mijn eigen inbox. Maar ik zou graag zien dat de folder aangemaakt wordt onder een andere inbox. Hoe kan ik de andere inbox specificeren?

Van deze link https://www.snb-vba.eu/VBA_Outlook_external.html heb ik begrepen dat mijn inbox nummer 6 is. Maar welk getal dien ik daar in te vullen in mijn specifieke geval?

Ik hoor het graag.
 

Bijlagen

  • Map aanmaken in outlook.xlsm
    15,7 KB · Weergaven: 18
Met de naam van het andere account, minder code en zonder overbodige objectvariabelen:

Code:
Sub M_snb()
   CreateObject("Outlook.Application").GetNamespace("MAPI").Folders("accountnaam").folders.add "brievenbus"
End Sub
 
Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik dacht in eerste instantie dat ik jouw code ergens tussen de door mij gebruikte moest plaatsen. Het bleek veel simpeler. Het verbaasd mij echt hoe je een heel blad met code kan terugbrengen naar één regel.
Ik ben vanavond bezig geweest om te proberen om ook een subfolder aan te maken in de folder die zojuist is aangemaakt. Ik heb geknipt en geplakt maar in plaats van dat er een map in een map komt, wordt er steeds één map aangemaakt met bijvoorbeeld de naam "test1 \ test2". Als ik hetzelfde stukje code in verkenner gebruik dan wordt er wel een folder met daarin een folder aangemaakt. Die vlieger lijkt hier niet op te gaan.

Zou je me daar nog mee op weg kunnen helpen?
 

Bijlagen

  • Map aanmaken in outlook.xlsm
    15,7 KB · Weergaven: 15
Het verbaast mij veel meer dat er 'programmeurs' zijn die het lukt voor een simpele taak, zoals het toevoegen van een folder, een hele pagina code kunnen schrijven.
In jouw voorbeeldbestand staat nog steeds die overbodige code.
 
Laatst bewerkt:
Voor subfolder moet je dan nog een keer "folders" aanroepen en de naam van de hoofdfolder gebruiken.

Code:
CreateObject("Outlook.Application").GetNamespace("MAPI").Folders("xxxx@hotmail.com").Folders("brievenbus").Folders.Add "brievenbus2"
 
Het verbaast mij veel meer dat er 'programmeurs' zijn die het lukt voor een simpele taak, zoals het toevoegen van een folder, een hele pagina code kunnen schrijven.
In jouw voorbeeldbestand staat nog steeds die overbodige code.
Ja slordig van me. Ik had het verkeerde bestand bijgevoegd.
 
Voor subfolder moet je dan nog een keer "folders" aanroepen en de naam van de hoofdfolder gebruiken.

Code:
CreateObject("Outlook.Application").GetNamespace("MAPI").Folders("xxxx@hotmail.com").Folders("brievenbus").Folders.Add "brievenbus2"

Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik was deze oplossing gisteren ook tegen gekomen. Maar omdat het niet lukte dacht ik dat ik wel iets verkeerd had opgeschreven. Ik ben met jouw code weer met frisse moed gestart maar ik krijg een foutmelding. Om er zeker van te zien dat ik niet weer iets verkeerd heb ingevuld heb ik je code 1 op 1 overgenomen. Alleen het stukje van xxx@hotmail.com heb ik gewijzigd naar de naam van de inbox. Maar ik krijg de melding "De bewerking is mislukt. Kan een object niet vinden."
 

Bijlagen

  • Map aanmaken in outlook.xlsm
    19,9 KB · Weergaven: 13
Heb je de folder "brievenbus" ?
 
Het zijn natuurlijk wel 2 opdrachten die je moet geven:

Code:
Sub M_snb()
  with CreateObject("Outlook.Application").GetNamespace("MAPI").Folders("accountnaam")
    .folders.add "brievenbus"
    .folders("brievenbus").folders.add "brievenbus_002"
  end with    
End Sub
of te testen:
Code:
Sub M_snb()
  CreateObject("Outlook.Application").GetNamespace("MAPI").Folders("accountnaam").folders.add("brievenbus").folders.add "brievenbus_002"
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Het zijn natuurlijk wel 2 opdrachten die je moet geven:

Het is voor mij allemaal niet zo natuurlijk. Nu je het zo schrijft klinkt het logisch. Maar negen van de tien keer ontgaat mij de logica. In dit geval dacht ik dat door de "add" beiden folders aangemaakt zouden worden. Maar ik had dus tweemaal "add" moeten gebruiken, want ik geef tweemaal een opdracht om een folder aan te maken. Weer wat geleerd. Dank je wel.
 
Als je een band op een fiets wil zetten moet je wel eerst een fiets kopen. Het een gaat vooraf aan het ander.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan