een tweede folder met mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Goedenavond

heeft er iemand een oplossing voor volgend probleem :ik wil een tweede folder met mijn mails naast wat ik staan heb onder Mail op mijn Imac maar los van mekaar. Zodat de wijzigingen die doorgevoerd worden op de iMac niet overgaan op de kopie. Looks simpel maar realiseren ???? Er is een rap een mail geschrapt waarvan achteraf blijkt dat hij nuttige informatie bevat. Mijn mails worden afgeladen van een Exchange server.

mvg

Audass
 
Ik begrijp er geen snars van wat je bedoelt met "tweede folder met mijn mails naast wat ik staan heb"

of bedoel je dit????
Ga in de Mail-app naar Postbus > Nieuwe postbus.
Kies de locatie van de postbus.
Kies Op mijn Mac om een postbus te maken die alleen op de Mac wordt bewaard. Of kies iCloud om een postbus aan te maken op iCloud.
Geef de postbus een naam en klik op OK.
 
Ik probeer te verduidelijken . Misschien eerst de huidige situatie beschrijven. Mijn mails die ik terugvind in " Mail" op mijn iMac worden mij geleverd door de Exchange server van de univ. Daarnaast heb ik een inbox op een Outlook Web Application die gelinkt is aan dezelfde Exchange server. Ik heb toevallig ontdekt dat er een verschil in inhoud is tussen deze twee inboxen voornamelijk voor oudere mails. Hiervoor heb ik geen verklaring. Nu lopen die volledig parallel.

Wat ik zoek is een reserve inbox , eventueel outbox, die niet de wijzigingen volgt , die ik aanbreng in "Mail" op mijn iMac . Is dit mogelijk ? ?

Dus feitelijk twee inboxen , die los van mekaar staan . Ook mogelijk voor outbox ? Alhoewel minder belangrijk. Dus als ik wijzigingen aanbreng in mijn Mail op mijn iMac, deze niet toegepast worden op een op zichzelf staand mailprogramma.?? Ik weet niet of dit mogelijk is op een en dezelfde computer . Ik hoop mij duidelijk uitgedrukt te hebben ???
Mvg
Audass
 
Heb je iets gevonden hier https://www.appletips.nl/?s=slimme%20postbussen%20mac&is_v=1 die aanspraak maakt met je vraag.
Je kan op je iMac in mail nieuwe postbussen maken en ook slimme postbussen maken.
verder kan je geen anderen wijzigingen aanbrengen.

Dus feitelijk twee inboxen , die los van mekaar staan
Inbox − Inbox is een gebied waar u alle ontvangen e-mails kunt zien.
Outbox - Outbox is een gebied waar de uitgaande berichten of berichten die worden verzonden of die niet kunnen worden verzonden, worden opgeslagen.
Indien je twee verschillende email adressen gebruikt heb je sowieso al twee inboxen en twee outboxen.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-01-14 om 14.10.05.png
    Schermafbeelding 2022-01-14 om 14.10.05.png
    16,2 KB · Weergaven: 25
Voor Daniël

dank u ; slimme mailboxen heb ik al. Het is mij nog altijd niet duidelijk hoe de communicatie tussen de mailboxen wordt verhinderd. Hiermede bedoel ik : ik delete een mail in inbox A en deze wordt niet verwijderd in inbox B ???

En het is toch wel moeilijk alle mails in archief te plaatsen ?

Mvg

Audass
 
In inkomen (Inbox) A komen je e mails binnen onder je e-mailadres (vb aud.ass@com)
In inkomen (Inbox) B komen je mails binnen onder een ander e-maladres (vb A.udass@telenet)
Als iemand een mail stuurt naar aud.ass@com komt het in de inbox A, het is onmogelijk dat die mail in inbox B komt.

Conclusie:
ik delete een mail in inbox A en deze wordt niet verwijderd in inbox B
DAT KLOPT wordt DAT KLOPT NIET

Mvg
 
Laatst bewerkt:
Goedenamiddag

maar sorry ik kan niet volgen

hoe kan ik "een en dezelfde" tekst als e-mail doen toekomen op twee verschillende e-mail adressen ? Hij die de e-mail verstuurt moet dan zijn tekst tweemaal versturen ? Een keer naar adres A en een tweede keer naar adres B ????

Dit is uiteraard niet de bedoeling

Kan de mail, die binnenkomt onder adres A , geforward worden naar een andere mailbox ?

Mvg

Audass
 
Inderdaad je hebt goed opgelet.
Foutje van mij DAT KLOPT moet DAT KLOPT NIET zijn.
dus alles in orde bij u.
Sorry voor het ongemak.
Mvg
 
ja maar volgens mij is mijn probleem niet opgelost ?

Mvg

Audass
 
Als uw probleem niet kan oplossen met zoeken van uit websites die niet besproken worden aangaande uw aangehaalde argumenten, zal het niet oplosbaar zijn zeker.
 
we zullen de discussie beëindigen . Daniël is zo o,ngeveeer de enige die vraag ter harte neemt. En we zullen hem moeten geloven dat er geen oplossing is
Mvg

Audass
 
Mss begrijp ik de vraag verkeerd maar dat kan toch bij vrijwel alle mail programma's eenvoudig
https://www.noproblemmac.com/how-to-create-folders-in-apple-mail/
Mailbox-Sidebar.jpg


Zelf organiseer ik het per zoveel jaren als blok,. met de zoekfunctie vind je alles zo. Alleen voor een enkel speciaal thema maak ik een sub map aan.
attachment.php
 

Bijlagen

  • afbeelding_2022-01-28_082414.png
    afbeelding_2022-01-28_082414.png
    5,1 KB · Weergaven: 49
De vraag staat al op opgelast.
Een late reactie @Route99, maar het stond al vermeld in #2 en #4.
Ik heb TS verwezen naar Appletips. Daar vind je alles over Apple.

OK, een mens kan soms van die rare gedachten hebben, die niet te oplossen zijn.
EN...
Het hangt ook af hoe de vraag gesteld is.
Is de volgorde van de vragen juist, zijn de vragen begrijpelijk, wordt de gewenste informatie gegeven etc....
We gaan het hier nooit weten.
Mvg
 
Dank u allemaal maar laat ons de discussie afsluiten. He tis niet altijd eenvoudig zijn wens op een voor iedereen verstaanbare wijze te formuleren. Sorry for that.
mvg

Audass
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan