Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Cel selecteren op basis van waarde cel

Vraag is niet opgelost

Cel selecteren op basis van waarde cel

Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Ik wil graag bij het dubbelklikken op een cel de cel selecteren die genoemd wordt in de naastliggende cel
    Dus als ik dubbelklik op cel C3 dan wil ik naar de cel gaan die genoemd wordt in cel B3
    Als in cel C3 "Appel" staat, staat in cel B3 "G4" en dus zou ik bij dubbelklikken naar cel G3 willen, staat er in C3 "Peer" dan staat in cel B3 "G4" en dan zou ik bij dubbelklikken naar G4 willen.

Ik heb me al suf lopen zoeken o[p het forum maar de oplossing nog niet kunnen vinden dus vandaar maar even de vraag gepost.

Ik probeer wat meer met VBA te stoeien maar ben nog een redelijke beginner (die veel gebruikmaakt van macro's opnemen" om te leren) dus als er wat uitleg bij gegeven kan worden hoe de code werkt zou dat helemaal mooi zijn
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Tera Honourable Senior Member edmoor's avatar
    Achter het werkblad:
    Code:
    Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
        If Target.Address(0, 0) = "C3" Then
            Application.Goto Range(Range("B3"))
        End If
    End Sub
    "It's hardware that makes a machine fast. It's software that makes a fast machine slow. "
    Op rechtstreekse vragen via email of privébericht reageer ik niet. Daar is het forum voor.
    Lees ook: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

Dank je wel voor je snelle reactie.
    Is het ook een mogelijkheid om met 1 macro dit te doen voor meerdere cellen?
    Dus als het niet alleen om C3 gaat maar ook om C4, C5 enzovoorts. Dus als je dubbelklikt op een willekeurige cel in kolom C dat dan altijd de cel geselecteerd wordt waarvan de waarde in de cel links van de geselecteerde cel staat?

Tera Honourable Senior Member edmoor's avatar
    Ook dat kan:
    Code:
    Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
        If Target.Column = 3 Then
            Application.Goto Range(Target.Offset(, -1))
        End If
    End Sub
    "It's hardware that makes a machine fast. It's software that makes a fast machine slow. "
    Op rechtstreekse vragen via email of privébericht reageer ik niet. Daar is het forum voor.
    Lees ook: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

of zo
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Dank jullie wel, hiermee kan ik verder...
    @emields had even wat meer tijd nodig om te begrijpen hoe dit werkt maar ik ben er achter... leuke oplossing! dank je wel.

Voor het projectje waar ik mee bezig ben kom ik hier helemaal mee uit de voeten.
    Nog 1 vraagje (voor mogelijk gebruik in de toekomst) kan je de tweede oplossing van edmoor ook zo aanpassen dat dit niet werkt voor de hele kolom maar voor maar een gedeelte?
    Dus bijvoorbeeld dubbelklikken op C1 t/m C5 doet niets, en dubbel klikken op C6 t/m C12 voert de opdracht uit? en verder weer niet...

Die oplossing staat er reeds in bij mijn voorbeeld.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help

Helpmij.nl en business