Google Sheets vraag ivm IF functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

WV1302

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
114
In de bijlage kan je zien dat ik probeer een waarde weg te schrijven via de IF functie. Dat moet geen IF functie zijn, als er een andere functie beter is mag dat ook.
Ik zou graag hebben dat als de 2 datums gelijk zijn, dat er dan een waarde weggeschreven wordt naar een andere cel. Het laatste dat ik geprobeerd heb dan lukt dat wel gedeeltelijk en dat is met de formule in cel D14 =if(C14<>F14,G14)
Maar zoals je kan zien schrijft hij die waarde ook naar andere cellen ook al kloppen de datums niet. Die andere cellen zouden leeg moeten blijven tot de twee datums overeen komen :confused:

Het is nogal moeilijk uit te leggen, hopelijk maakt de bijlage veel duidelijk.
 

Bijlagen

  • If funtie test.xlsx
    71,5 KB · Weergaven: 52
Wat doet
Code:
=ALS.FOUT(@__xludf.DUMMYFUNCTION("""COMPUTED_VALUE""");44575,6666666666)
Ik herken dit niet als een Excel-functie en in Google Spreadsheet geeft deze een foutmelding. Met de celeigenschappen datum krijg ik inderdaad een datum.
Code:
=ALS(C14<>F14;G14)
De uitkomst van deze formule zou nul moeten zijn, want c14 en f14 hebben dezelfde datum. Echter, door de formule staat overal 76 achter de komma en dat is bij het getal van een gewone, handgeschreven, datum niet, dus een handgeschreven datum is altijd ongelijk aan een datum volgens jouw formule. Niet data worden vergeleken, maar de onderliggende getallen.
 
=ALS.FOUT(@__xludf.DUMMYFUNCTION("""COMPUTED_VALUE""");44575,6666666666) geeft een error aan.
Een parseerfout in de formule.

Dank u voor de info ivm met de datums, dat wist ik niet. Kan ik iets doen met de onderliggende getallen, of dit probleem op een andere manier aanpakken?
 
Ik heb de formule voor zoeken aangepast naar Microsoft365 en de data ook aangepast
 

Bijlagen

  • Als functie test (rdg).xlsx
    127,6 KB · Weergaven: 38
=ALS.FOUT(@__xludf.DUMMYFUNCTION("""COMPUTED_VALUE""");44575,6666666666) geeft een error aan.
Deze had ik uit je bestand in #1 gehaald en in Excel geeft hij gewoon een datum
 
Google spreadsheets kent de functie XLOOKUP niet, dat geeft hij aan als een error '#NAME' staat er en dan volgt er 'onbekende functie: XLOOKUP'.


Ik heb de formule voor zoeken aangepast naar Microsoft365 en de data ook aangepast
 
Cel Q18 en R18 zijn variabele waarden, ze veranderen elke dag rond 16:00 uur.
Dus als we zeggen dat O18 gelijk is aan Q18 krijgen we dezelfde achterliggende cijfers (datums).
Maar dan krijg ik het weer niet zover dat P18 de waarde overneemt van R18. Dan krijg ik een 'FALSE' reactie.
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Als functie test (rdg) 01.xlsx
    75,4 KB · Weergaven: 34
Is er niemand die weet hoe dit probleem in Google Sheets op te lossen?

Als C14 gelijk is aan F14 dan moet D14 de waarde krijgen van G14.
En die waarde blijven houden want F14 en G14 veranderen dagelijks.
 
Ik denk dat je een ander forum moet bezoeken voor een antwoord
 
Voor degenen die mee naar een oplossing hebben gezocht, bedankt voor de tijd die je er heb in gestoken. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan