• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen kleuren die niet voldoen aan 2 waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

domigoldwingdrive

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2022
Berichten
26
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
microsoft 365
Goedendag ik ben Domi en dit is mijn eerste vraag van og velen die zullen volgendenk ik,

Ik heb een document waar ik mijn log inzet van mijn radio gebeuren , in de kolom B heb ik letters staan en zo heb ik 3 veschillende namelijk, RC en AT, nu is het zo van het moment RC in de kolom b komt bepaalde cellen gaan geel kleuren, komt er namelijk AT in kolom B dan kleuren de cellen oranje, dus voor zover is het in orde .

Nu wil ik hebben als er eandere letters in de kolom komen zoals BF of KU of ND enz..... dat de cellen die ik wil in de kolommen abc en rst bijvoorbeeld in het blauw worden gekleurd , dus met andere woorden als er in de cel B niet word voldaan aan de letters RC of AT. Ik weet niet of die mogelijk is heb zelf al alles zelf gevonden om de andere te doen kleuren maar deze vind ik niet .

Heb nog een vraag maar dan zet ik die wel in andere topic alvast bedankt groetjes Domi.
 
Welkom.

Er is veel mogelijk, wat jij wilt kan ook wel waarschijnlijk.

Maar: wil je dan s.v.p. een representatief Excelvoorbeeldje plaatsen? Wat heb je, wat wil je bereiken (kleur maar eens handmatig een aantal cellen). Geef aan WAAROM die cellen een kleurtje krijgen.

Gegarandeerd dat de vraag dan binnen no-time is opgelost.
 
voorbeeld voor de vragen

Intussen hier een voorbeeldje ingevuld waar je ziet dat er een aantal vakjes al gekleurd zijn deze waar RC in B kolom staat in Geel
en deze waar AT in B staat in oranje
in de derde rij staat er dus geen RC of AT in de B kolom.
nu wil ik hebben

1: Dat al de cellen kleuren die je ook in de andere kleuren ziet in het blauw als er geen RC en AT in de B kolom staat.dus de cellen a5,b5,c5,d5,g5,h5 en i5
2: Dat de cellen waar een datum in staat kolom F enkel kleuren wanneer er effectief een datum in staat .
3: Dat er in kolom J in plaats van 5/jan staat gewoon 5/1 of 5/4 kan worden gezet want heeft niks met een maand of datum te maken .

Ik hoop nu wat duideluiker te zijn groetjes Domi.
 

Bijlagen

  • voorbeeld1.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan