• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter optie draaitabel in ods niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Berichten
2
Goedemorgen,

Ik heb het volgende probleem; ik heb een grote dataset waar ik op diverse tabbladen pivottables/draaitabellen waar ik per restaurant kan filteren.

Ik sla het document op .ODS document aangezien ik dubbeltellingen wil voorkomen van een bepaalde kolom.

Maar wat is nu mijn vraag: Als ik dit document opnieuw openen zie ik niet meer de draaitabel (dus kan niet op restaurant de data selecteren) maar is het gewoon platte data. Hoe kan dit?

Zie bijgevoegd een voorbeeld sheet.

Alvast bedankt.

Groet,

Maarten
 

Bijlagen

  • Vraag excel 19 jan.ods
    6,3 KB · Weergaven: 6
raar, check eens mijn file.

Ik heb je draaitabel nagemaakt in office 365. Werkt prima hier.
 

Bijlagen

  • test.ods
    4,5 KB · Weergaven: 10
raar, check eens mijn file.

Ik heb je draaitabel nagemaakt in office 365. Werkt prima hier.

Beste Globe,

Dank voor het toesturen. Voor mij blijft het een raadsel; ik werk zelf ook met 365. Zolang het bij mij niet werkt heb ik een probleem; wel erg vreemd.


Aangezien de orginele sheet veel bedrijfsgevoelige data heeft en veel data heeft ( 200k regels) kan ik deze helaas niet delen met je.

Groet, Maarten
 
OK. Dan gaat het waarschijnlijk mis vanwege het feit dat jij een excel op slaat als ODS.
Ik heb je originele ODS geopend, daar de draaitabel in gemaakt en toen opgeslagen.

Probeer eens je data (originele sheet) eerst als ODS op te slaan, daarin je draaitabel maken en dan weer als ODS opslaan. Dan zal het wel goed gaan denk ik.
 
Ik begrijp deze zin niet: "Ik sla het document op .ODS document aangezien ik dubbeltellingen wil voorkomen van een bepaalde kolom." kan je dat toelichten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan