Probleem met gebruik kaartlezer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPG

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Berichten
82
Hallo,
Nadat ik een abonnement heb genomen bij AVAST kan ik met mijn kaartlezer geen sites openen via Google Chrome, noch met Microsoft Edge. Het lukt mij wel via Avast Secure Brower. Moet in soms ergens in AVAST een bepaalde instelling wijzigen ?
Alvast dank aan wie hierop reageert.
Mvg.
 
Wat gebeurt er dan?
 
Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie.
Wanneer ik op de officiële overheidssite ga om persoonlijke informatie op te zoeken dan moet ik op een bepaald moment de kaartlezer gebruiken met mijn identiteitskaart. Uiteindelijk krijg ik dan volgend scherm - zie bijlage - en verder gebeurt er niets. De kaartlezer werkt wel ( lampjes branden) en via de viewer kan ik wel mijn ID gegevens opvragen.
 

Bijlagen

  • voor helpmij.png
    voor helpmij.png
    74,8 KB · Weergaven: 49
Is dit onderdeel van een bedrijfssysteem? Werk je voor de overheid?
Ik ben zelf niet echt bekend met eID?
 
Het lukt mij ook niet altijd met een kaartlezer om in een officiële overheidssite te geraken. Later eens nog proberen.
Daarom gebruik ik ItsMe.
 
Hallo,
Neen ik werk niet voor de overheid maar dit is een site waar personen kunnen gegevens uitwisselen met overheidsdiensten zoals bv. de jaarlijkse belastingsaangifte , of gemeentelijke documenten aanvragen en/of doorsturen alsook bv. documenten met de mutualiteit, enz.
Maar het verbaasd mij dat het wel allemaal werkt met "Avast Secure Browser" en niet met Chrome of Egde.
Vandaar dat ik denk dat het ergens een instelling binnen AVAST moet zijn.
 
Dag Daniel162,
Ja dat is natuurlijk ook een optie maar mijn echtgenote wil Itsme liever niet gebruiken en door het feit dat het eerder wel werkte op de PC met Chrome en Edge en nu niet meer, na AVAST lijkt het mij hiermee iets te maken te hebben
 
[Dag JPG,
echtgenote wil Itsme liever niet gebruiken
Jammer.

Het zal zeker door Avast die het blokkeert.
Mijn persoonlijke mening ben geen voorstander van Avast.
Je gaat toch iets moeten ondernemen toch.
Mvg
 
Hallo Aar en Daniel162,

Het probleem is hier opgelost.
Wanneer ik Avast AntiTrack (tijdelijk) uitschakel dan werkt alles terug zoals voorheen. Zowel met Chrome als met Edge kan ik nu aanmelden met de kaartlezer en mijn gegevens raadplegen.
Alvast bedankt allebei.
Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan