• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

janneman2011

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Berichten
81
Beste allen

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik wil 75% percentiel uitrekenen, maar ik krijg de formule niet volledig.
In de bijlage een screenshot van de tab die open staat en waar ik de formule in wil plaatsen
ACQUISITIONPROTOCOL (Series) en DLP (Series) zijn kolommen uit een ander tabblad, waar ik dus naar wil verwijzen.
Bij het invullen van onderstaande waarde krijg ik een geel uitroepteken. Staat er ergens een ) of ] verkeerd?
Ik wil dus de 75% uitrekenen van DLP waarde die hoort een specifiek acquisitie protocol.
=PERCENTIEL(ALS(Tabel1[ACQUISITIONPROTOCOL (Series)];A2;Tabel1[DLP (Series)]);0,75)
 

Bijlagen

  • probleem1.jpg
    probleem1.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 22
Dit zijn allemaal verschillende verrichtingen die uitgevoerd zijn bij verschillende mensen.
Deze verrichtingen komen overeen met de rijlabels uit de A kolom (zie screenshot) . Feitelijk zijn de rijlabels uit draaitabel dus de aquisitieprotocols uit het andere tabblad.
Bij deze verrichtingen horen een bepaalde waarden/uitkomst(genaamd DLP)
Ik wil graag overzichten maken van deze uitkomsten ( min, max , gemiddelde en dus ook percentiel van het DLP)
Dus wat is de 75% percentiel van het DLP van alle mensen die een abdomen + C hebben gehad.

bedankt voor je hulp alvast
 
je schrijft: ALS(Tabel1[ACQUISITIONPROTOCOL (Series)];....
dan moet Tabel1[ACQUISITIONPROTOCOL (Series) waar of onwaar zijn
 
Zoals je al hebt gemerkt, ben ik geen echte pro in Excel.
Hoe ik aan de ALS kom?
Ik heb eerder van een collega een soortgelijke formule gekregen, maar dan voor het gemiddelde.
Deze heb ik toen aangepast naar deze excel sheet en dat werkte wel.
( p.s ik weet wel dat je het gemiddelde ook als uitkomst kan berekenen uit de draaitabel, maar gaat even om de formule zelf

=GEMIDDELDE.ALS(Tabel1[ACQUISITIONPROTOCOL (Series)];A2;Tabel1[DLP (Series)])

Nu dacht ik gemakkelijk deze weer om te bouwen tot percentiel, maar dat valt dus tegen.
Nu begrijp ik van jou dat de ALS dus eigenlijk helemaal niet thuishoort in de formule.
Zonder de ALS in de formule klopt hij ook niet....
=PERCENTIEL(Tabel1[ACQUISITIONPROTOCOL (Series)];A2;Tabel1[DLP (Series)]);0,75)

Kun je me iets verder op gang helpen?

groeten Jan
 
=PERCENTIEL(Tabel1[ACQUISITIONPROTOCOL (Series)];0,75)
doet deze het wel?
als dit niet is wat je bedoeld, kijk dan in de help bij PERCENTIEL .
daar staat als invoer alleen een range en een percentage.
 
Laatst bewerkt:
Beste Sylvester

Ik ben er al achter.
Ik ben gewoon zelf ontzettend onhandig ( druk het maar even zachtjes uit)
In die formule met ALS moet natuurlijk een = staan ipv ;, dan klopt het wel
dus:
=PERCENTIEL(ALS(Tabel1[ACQUISITIONPROTOCOL (Series)]=A2;Tabel1[DLP (Series)]);0,75)

Bedankt voor je reacties.

groeten Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan