https error 403 op ipad en iphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.679
Weer die website van eerder ( viscentrumfortabcoude.nl ) maar nu omdat de website een error 403 geeft op safari en edge.

Iemand heeft een Ipad en Iphone en kan de website niet bekijken omdat hij dus de error 403 krijgt. Er staat ook bij dat de toegang geweigerd is. Zie screenshot, gemaakt vanaf zijn pc met safari en edge geeft dit ook trouwens.
Alle andere websites die hij bezoekt werken wel.

Ik heb gekeken of zijn ip adres geblokkeerd is, maar dat is het niet. Ik heb ook aangegeven dat hij zijn cache leeg moet maken en eventuele block plug-ins moet uitzetten. Dat heeft hij gedaan maar de website werkt evengoed niet.

Hoe dan? Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Ik heb via een online browser test kunnen zien dat safari een lege pagina geeft.
Ik vind het zo raar!

Wie weet wat of kan ik iets in de code zetten die er voor zorgt dat de website gewoon bekeken kunnen worden?
En vooral, heb je een Ipad of Iphone? Test de website eens voor mij!!

DAnk, dank dank.
 

Bijlagen

  • P4DRXg7r.jpeg
    P4DRXg7r.jpeg
    315,7 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je in die browser de 'vriendelijke foutmeldingen' niet uitschakelen, zodat je de daadwerkelijke error-pagina ziet?
Daaruit kan je vaak afleiden dior wie of wat ze geblokkeerd worden.

Anders kan je ook in de error_log kijken of je iets vindt. Verder zit er een typfout in je URL.
 
Laatst bewerkt:
ja, het is https://www.viscentrumfortabcoude.nl

Kan je in die browser de 'vriendelijke foutmeldingen' niet uitschakelen, zodat je de daadwerkelijke error-pagina ziet?
Dat weet ik niet, ik heb geen safari en edge. Dus ik kan dat niet testen en ik moet afgaan van degene die de website niet kan bekijken.
Wat moet hij doen zodat we de werkelijke error zien? Als ik dat weet dan kan ik hem dat even doorgeven.

Las het elders hoe dat moet, dit doorgegeven en nu afwachten of degene het snapt.
 
Laatst bewerkt:
kan je wat vinden in de error_log?

Het lijkt er op dat er een soort IP-ban op draait? Eentje die getriggerd wordt als iemand een bepaalde browser/useragent gebruikt.
Als ik die aanpas, lijkt het erop dat mijn IP op een black-list staat. Ook op andere apparaten in mijn netwerk werkt de site dan niet.
Ik zie dan een blanko scherm, of het scherm die jij in je screenshot toonde, en de browser stuurt dan een 403-error (Forbidden) mee.

Ik vermoed dat er een overijverige add-on achter zit?
 
Laatst bewerkt:
helemaal blanko in Safari en Edge? In FF en Google chrome doet hij het gewoon.

Op de Ipad kan hij in safari geen voorkeuren vinden. Dus hoe schakelt hij dat uit dan?
 
Zie mijn vorige post.
 
Aha, die post had ik nog niet gezien. Heb nu de beveiliging plug-in even uitgeschakeld samen met een andere plug-in. Wil je nog eens testen nu?

Ja, op mijn mobiel deed hij het ook niet, nu de plug-in uitgeschakeld en zie daar. Nu dus wel.

edit; bij degene doet alles het nu zowel op ipad als iphone. De beveiliging weer aangezet en alles doet het nog.
Dus ligt het aan de andere plug-in
 
Laatst bewerkt:
Het werkt nu wel.
Ik vermoed dat de instellingen erg strak stonden ingesteld. Ik heb in Firefox via een add-on een useragent met Safari en Windows 7 gekozen die blijkbaar geblokkeerd werd.
Ik raad aan, als het kan, pas IP's te bannen na 10 requests in korte tijd, en niet direct.

PS: Leeg ook even je blacklist voordat de mensen mogelijk weer buitengesloten worden.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij op safari en op edge werkte het even niet.
Nu wel.
Waarschijnlijk waren ze een onderhoud aan het uitvoeren.
 
Het is de plug-in Stop Bad bots die dwars ligt. Wil je eens testen op deze website: https://www.123uniek.nl/
die heeft de plug-in ook
Lijkt goed te werken als ik wat heen en weer schakel tussen oudere safari-useragents.

Je kan zelf ook voor Firefox, of Chrome wel een Useragent Switcher add-on downloaden. Dan kan je er zelf ook mee spelen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn conclusie is dat de plug-in op de viscentrum website te strak stond, ik ga hem zo inrichten als op de webshop website. En dan nog even laten testen. Alvast dank voor jullie medewerking!

Gedaan en nee hoor, de website doet het niet. Dus de plug-in gaat eruit. Simpel.
 
Laatst bewerkt:
Femke ook deze getest en alles OK.
Heb ook een website in Frankrijk die ik iedere werkdag in de voormiddag niet open krijg.
Het werkte zodanig op mijn systeem dat ik getelefoneerd had om te weten hoe dat kwam.
Ze antwoorden dat ze die periode onderhoud deden. Dus Even wachten.
 
Femke ook deze getest en alles OK.
Heb ook een website in Frankrijk die ik iedere werkdag in de voormiddag niet open krijg.
Het werkte zodanig op mijn systeem dat ik getelefoneerd had om te weten hoe dat kwam.
Ze antwoorden dat ze die periode onderhoud deden. Dus Even wachten.

Volg je dit topic wel?
Je lijkt niet echt mee te lezen of te begrijpen wat er precies speelt?
 
Femke ook deze getest en alles OK.
Heb ook een website in Frankrijk die ik iedere werkdag in de voormiddag niet open krijg.
Het werkte zodanig op mijn systeem dat ik getelefoneerd had om te weten hoe dat kwam.
Ze antwoorden dat ze die periode onderhoud deden. Dus Even wachten.

Het is mijn website die ik gemaakt heb voor het viscentrum. Ik heb plug-ins gebruikt die ik ook op andere websites die ik gemaakt heb, gebruik. Op die websites gaat het niet mis, alleen de website van het viscentrum had probleem op ipad en iphone. Nu ik de plug-in heb uitgeschakeld die het veroorzaakt, doet alles het weer.
Op de andere website, de webshop bijv. die jullie getest hebben, staat de plug-in er nog op en die website werkt dus gewoon wel.
Ra, ra, maar de desbetreffende plug-in verwijder ik dus van het viscentrum,
Ik zie daar geen andere mogelijkheid toe, aangezien ik de instellingen zonet wat losser heb gezet en toen was de website weer uit de lucht.

Dus wat mij betreft is het opgelost, weg plug-in.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan