extra harde schijf niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

montein2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Berichten
116
Hai,

ik probeer via usb een harde schijf aan te sluiten op mijn computer om zo veel software te kunnen kopieren. Maar de laptop herkent de harde schijf niet. Hij staat wel onder apparaatbeheer en ook in schijfbeheer kan ik hem zien. Maar ik kan bijv geen letter toewijzen.

Enige optie die ik krijg is om er een dynamische schijf van te maken. Is dat wat ik moet doen om vervolgens een letter toe te kunnen wijzen?

dank alvast voor tips.
 
In dergelijke gevallen kun je beter hier een duidelijke screenshot plaatsen van jouw schijfbeheer (totaal beeld).
 
Hallo,

in theorie: in schijfbeheer zou je door met de rechtermuisknop op de schijf te klikken een contextmenu met o.m. stationsletter toekennen/wijzigen daarin. Evt. ook in de menubalk.

Kun je proberen om de schijf in een andere machine te pluggen. Als die herkend wordt dan moet je 'm daar maar indelen en formatteren. Mijn idee is dat de schijf totaal leeg is, geen format geen partities of bootsector en MFT. De dynamisch schijf is een ander concept en zou niet voor deze situatie gebruikt moeten worden. Maar als het je niet uitmaakt dan kun je het wel proberen.

Succes


UPDATE: heeft de schijf misschien in een niet-Windows machine gezeten?
 
Laatst bewerkt:
De schijf is niet leeg, en heb ik ook op een andere laptop uitgeprobeerd. Hij wordt ook wel gezien als apparaat en ook in schijfbeheer zie ik hem, maar in Verkenner wordt hij niet opgepikt als harde schijf, dus kan ik niets lezen

Print screen lukt nog even niet.... Komt er tzt aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan