Image terugzetten met easeus op ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
568
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Bij het terugzetten van de image op de St start de computer niet meer door Ik krijg constant de bios inzicht en weet niet wat ik daarop moet veranderen om te kunnen doorstarten Ik heb een Windows 10 computer
 
Moet je niet de bootvolgorde in de BIOS wijzigen. Stel de schijf in vanwaar de pc moet starten.
 
Dat is OK Senso er staat harddisk, maar het is een sdd
 
Was het een image van de hele schijf die je nu op een SSD wil zetten? of had je van alleen de systeempartitie een image gemaakt?

En bij een UEFI systeem met Windows kun je geen schijf als eerste zetten om van op te starten, die start altijd op met de Windows Boot Manager wat er ook als eerst staat.
 
Het is een image van de gehele sdd en omdat ik niet in de computer kan komen kan ik ook de Sata drivers niet updaten
 
Indien de schijf niet opstart dan worden de bootbestanden gemist, drivers worden pas gebruikt in Windows.
Start met de installatie USB stick op via de hotkey bootmenu en kijk of daar uit de repair opties iets valt te doen.
 
Iedereen bedankt voor de inbreng
Ik heb met de adviezen mijn pc niet kunnen herstellen. De bios bleef hardnekkig in beeld.
De leverancier/reparateur heeft een nieuwe versie van Windows10 erop gezet onder garantie
met de mededeling dat ik van deze Windows versie geen image kan en mag maken omdat dat
in deze versie niet zou zijn toegestaan op een SSD
Komt waarschijnlijk door de bepaalde OEM versie die hij terugzet. Maar ik laat het nu wel
om een image te maken, :evil: hoewel deze mogelijkheid op internet volop gepromoot wordt.
Alles werkt nu weer als voorheen, alle programma's weer geïnstalleerd, maar durf een image nu
niet meer te maken.
Zal het moeten doen met back-ups.
 
Ik vind dat laatste een vreemd verhaal. Kijk als het om eigen hardware gaat en het besturingssysteem is legaal dan moet men een systeemkopie kunnen maken. Het kan voorkomen dat systeemherstel niet werkt en de problemen zo groot zijn dat herstellen met een systeemkopie nodig is en heel veel tijd scheelt. Maar goed, Lange Pier heeft hier echt verstand van.
 
De leverancier/reparateur heeft een nieuwe versie van Windows10 erop gezet onder garantie
met de mededeling dat ik van deze Windows versie geen image kan en mag maken omdat dat
in deze versie niet zou zijn toegestaan op een SSD
Wat een ***verhaal, slaat als een tang op een varken en een back-up van een schijf/partitie begint ook met een image.
Een W10 installeren had je zelf ook kunnen doen, de installatiebestanden kun je zelf ophalen.

Ik gebruik zelf dit gratis back-up programma in een incrementele uitvoering, heb dan altijd een werkende back-up achter de hand en je begint ook met het maken van een image, ik heb het alleen van de systeempartitie en niet van de hele schijf.
https://www.idiskhome.com/main/product_free.shtml
Hier kun je gewoon W10 ophalen.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan