openen met Libre Office Writer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
ik wil een pdf bestand openen met Libre Office Writer, maar als ik klik op openen met en kies Libre Office Writer, dan opent het pdf bestand met Libre Office Draw, ik kan dan niet de tekst bewerken; rara.........hoe kan dit en hoe op te lossen ? Ik heb versie 7.2.2.2(x64) geinstalleerd.
 
Die worden idd geopend in draw.
https://www.makeuseof.com/libreoffice-pdf-editor/

Gebruik ook Libre maar voor PDF Foxit free.
https://www.foxit.com/nl/pdf-reader/
Die je wel zo te configureren dat hij gratis te gebruiken is en niet als proef versie.

ik heb de gratis versie gedownload; FoxitPDFEditor1121_L10N_Setup_Website.22zqs7lkD-gGL6iHA-345.exe
maar ik nog steeds geen geopend pdf bestand aanpassen w.b. de tekst
en wat bedoel je met: Die je wel zo te configureren dat hij gratis te gebruiken is en niet als proef versie.
 
Mijn fout, met de gratis versie kun je alleen lezen en niet schrijven, die draw van Libre kan dat wel.
 
Is dat een PDF met daardwerkelijke tekst of een PDF met een plaatje van de tekst?
 
Plaats die PDF hier eens.
 
Libre Office maakt er in zowel Draw als Writer inderdaad een plaatje van.
MS Office Word doet het wel goed.
Bij deze het Word document, die kan je wel in Writer openen om dat aan te passen:
 

Bijlagen

  • kaufland 1boods.docx
    12,4 KB · Weergaven: 36
Libre Office maakt er in zowel Draw als Writer inderdaad een plaatje van.
MS Office Word doet het wel goed.
Bij deze het Word document, die kan je wel in Writer openen om dat aan te passen:

MS Office Word heb ik niet, dus kan zelf een pdf niet aanpassen, jammer
converteren was niet nodig, maar toch bedankt.
 
Je hebt geen Word nodig.
Je kan dat Word document openen in Writer van Libre Office.
Maar dat geldt dan uiteraard alleen voor deze keer.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt voor het editen van een pdf Impress van LibreOffice gebruiken.
Nadeel van Impress is dat ie elke regel apart inleest en dat kan in een aantal gevallen erg vervelend zijn.
Als de pdf alleen uit plaatjes bestaat worden het zover ik bemerkt heb altijd plaatjes.

Ik probeer bij lastige pdf's het gewoon ff waar ik van verwacht he minste editing werk vervolgens mee te hebben.
In mijn voorkeursvolgorde:

  • Libre office
  • Word (via R-muis... overige apps)
  • Een paar online trials om een pdf om te zetten in een docx en daar verder mee gaan.
Meestal lukt een v/d opties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan