Wordpress site verplaatsen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

reuslucius

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Berichten
68
Beste mensen, Ik heb een wordpres geinstalleerd (en er een site mee gebouwd) in de map ontwikkelingsomgeving in de public_html. Dit heb ik gedaan zodat de oude website gemaakt met joomla kon blijven draaien.

Nu wil ik de site verplaatsen van de map naar de map public_html. Volgens de provider Antagonist moet ik dit doen met installatron en dan de site klonen. dit heb ik geprobeerd maar installatron weigert omdat er al een joomla installatie aanwezig is in de public_html map.

Ik heb het ook nog op een andere manier gedaan (zie: https://www.antagonist.nl/blog/ontwikkelomgeving/). Alles werd gekopieerd, de openingspagina van de site werd gevonden maar als ik op een menupunt klikt kreeg ik een 500 of 505 error.

Wie kan mij helpen zodat ik de site verplaatst krijg ?
 
Installatron kan je het best met rust laten. Uit ervaring weet ik dat die vaak een beetje troep achterlaat met updaten van hemzelf.
Wordpress installeren is geen rocket-science.

Als je een ''error 500' krijgt, dan moet je even in de log-file kijken, en met name de error_log of error.log met wat er precies aan de hand is.
 
Vraagje, waarom wil je WordPress over Joomla heen wegschrijven?

1. Maak een backup van de public_html.
2. Verwijder alle Joomla bestanden uit public_html.
3. Verhuis WordPress naar public_html (google even voor een tutorial).

Controleer ook even de inhoud van bestand .htaccess
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, waarom wil je WordPress over Joomla heen wegschrijven?
Dat vraag ik mij ook af!

Dat vraagt om problemen!

Je kan via de instrallaton je website klonen. Dus wat ik al vaak gedaan heb is een website op een test stukje van de server (en dan met een domeinnaam 123test bijv.) maken. Als deze helemaal klaar is, dan klonen naar een domeinnaam naar keuze.
Dus niet over een bestaande installatie heen, want dat geeft problemen.

Doe wat Bron zegt, backup die website van joomla, verwijder deze, en zet daar de huidige website van Wordpress daarop.
En anders hoor ik het wel of je hulp nodig hebt, heb zelf ook Antagonist.
 
Beste Femke en Bron,

Denk dat hetgeen ik schreef niet zo duidelijk is overgekomen.

De oude site was gebouwd in Joomla. Op advies van Antagonist heb ik een nieuwe map (ontwikkelingsomgeving) aangemaakt en daarin is wordpress geinstalleerd en hiermee is de nieuwe site gebouwd.

In hetzelfde advies gaven zij ook aan hoe je de wordpress site en installatie moest verplaatsen naar de public_html site. Alleen dat verplaatsen lukt niet

Met installatron (nieuw advies van antagonist) lukt het ook niet. Deze VERWIJDERD de oude site maar kan de wordpress site niet verplaatsen omdat er ergens nog iets van joomla staat :(

Heb nu fillezilla geinstalleerd.
 
Femke graag contact

Dag Femke 98, is het mogelijk om persoonlijk contact te hebben ? het lukt niet met het verplaatsen :'(

kan ik jouw bereiken via het whatsapp nummer op de facebookpagina ?
 
Dag Femke 98, is het mogelijk om persoonlijk contact te hebben ? het lukt niet met het verplaatsen :'(

kan ik jouw bereiken via het whatsapp nummer op de facebookpagina ?

ja hoor dat mag.

Let wel:
Met installatron (nieuw advies van antagonist) lukt het ook niet. Deze VERWIJDERD de oude site maar kan de wordpress site niet verplaatsen omdat er ergens nog iets van joomla staat
Dat is natuurlijk normaal, je zou eerst de joomla moeten verhuizen of verwijderen en daarna de WordPress website moeten klonen.

Denk maar eens na, je hebt een document met een naam, je wilt een ander document met dezelfde naam in dezelfde map zetten. Het eerste document wordt overgeschreven.
Je kan dus geen 2 websites in de public_html hebben.

Het is wat je wilt, wil je die Joomla behouden? Dan zou je een subdomein kunnen maken en dan de joomla daar neer kunnen zetten. Dan Wordpress website verhuizen.

Maar nogmaals, je mag contact opnemen hoor. Geen probleem.
 
Persoonlijk raad ik aan om geen tools zoals Installatron te gebruiken. Je weet nooit of die Wordpress aanpassen zodat handmatige updates ook lastig zijn.
 
Heb al zo vaak een kloon gemaakt met Installatron, en het is altijd goed gegaan.
Alles wordt gelijk aangepast, het is zo simpel.
 
Heb nu Fillezilla geïnstalleerd.
:thumb:

Volgens Antagonist kan je Wordpress zo verplaatsen.

Backup van Joomla maken
De Joomla mappen/bestanden met Filezilla naar je pc kopiëren.

Public_html opschonen
Verwijder alle mappen/bestanden uit Public_html (met Filezilla). Verwijder niet map cgi-bin.

Verplaats Wordpress
https://wordpress.org/support/article/moving-wordpress/#moving-directories-on-your-existing-server

Wordpress URL aanpassen
https://wordpress.org/support/article/changing-the-site-url/
 
Heb al zo vaak een kloon gemaakt met Installatron, en het is altijd goed gegaan.
Alles wordt gelijk aangepast, het is zo simpel.
Maar blijft je directory wel schoon?
Ik heb recentelijk een phpBB-forum (+ non wordpress site) overgenomen, en het forum was voorzien van diverse mappen zoals install1 t/m install14.
Ik weet dat dit niet zomaar door phpBB komt, en dat er gebruik zal zijn gemaakt van Installatron, of iets soortgelijks.

En daarnaast weet je niet of de basis of configuratie niet wordt aangepast. Mijn advies om altijd om het handmatig te installeren.
kwestie van (S)FTP'en, database aan te maken en te installeren. Dan weet je zeker dat je wat schoons hebt.
 
kwestie van (S)FTP'en, database aan te maken en te installeren.
Deze zin is voldoende voor iemand met ervaring ;)
Voor iemand zonder ervaring zijn er online heeeel veeeel handleidingen te vinden.
 
Deze zin is voldoende voor iemand met ervaring ;)
Voor iemand zonder ervaring zijn er online heeeel veeeel handleidingen te vinden.

Als je een site gaat bouwen, met eigen vrijheid, moet je de basis wel weten.
 
Daarom is WP zo gebruiksvriendelijk, je hoeft niets te weten over "kwestie van (S)FTP'en, database aan te maken en te installeren."

Zoals gezegd al veel websites op die manier gekloond, er worden geen rare dingen geïnstalleerd zoals Aar zegt, install1 t/m install14. Dus dat zal bij dat forum wel wat anders geweest zijn.

Ik heb nog nooit problemen gehad, en wat Bron verteld, dat vertelde ik eigenlijk al in andere bewoording. Het is niet zo moeilijk maar ik snap best dat het moeilijk kan zijn als je het nog nooit gedaan hebt. En dan moet je het niet moeilijker maken dan het is, met tips als database en weet ik veel. Daar wordt de TS alleen maar onzekerder van.

ps. als de TS de Joomla verwijderd of ergens anders neerzet, dan de boel opschonen en daarna klonen. Dan is er niets aan de hand en blijft is schoon.
 
Laatst bewerkt:
Daarom is WP zo gebruiksvriendelijk, je hoeft niets te weten over "kwestie van (S)FTP'en, database aan te maken en te installeren."
En dan moet je het niet moeilijker maken dan het is, met tips als database en weet ik veel. Daar wordt de TS alleen maar onzekerder van.
Hoeft niet, alles is tenslotte een uitdaging.

En als iemand leest dat hij na twee klikken een database heeft aangemaakt, dan is die al blij dat het gelukt is.
Bij elke hobby lijken dingen moeilijker dan het is. Bij fotograferen gaat het om diafragma's en sluitertijden, bij ballonmodelleren om bolletjes draaien en pinchtwistjes, en zo kan ik nog uren door blijven gaan met voorbeelden.

En bovendien leer je met Installatron niet echt veel.
 
Eens, maar niet iedereen heeft die interesse, of willen dingen leren dus dring het ze dan ook niet op.
Kijk naar wat een TS schrijft en weet en baseer daar je tips en trucs op.

Daarom zou het zo fijn zijn als topicstarters ook hun ervaring vertellen of schrijven wat ze al gedaan hebben m.b.t. een probleem. Maar ja, dat is in vele gevallen niet zo.

Net zoals bij Linux; heb al vele malen voor mensen geinstalleerd. Het werkt als een tierelier maar e-mailen mij wel als er iets is. Dan denk ik, joh...je hebt Google of een andere zoekmachine. Ga zelfs een zoeken zodat je er wat van leert.
Maar soms is dat echt tegen dovemansoren gericht maar na tig e-mails vind ik het wel genoeg geweest. OF ze moeten mij gewoon betalen voor de diensten, dan vind ik het oké.
 
Eens, maar niet iedereen heeft die interesse, of willen dingen leren dus dring het ze dan ook niet op.
Kijk naar wat een TS schrijft en weet en baseer daar je tips en trucs op.
Ik dring niks op! Dat is jouw mening, Femke!
Ik geef alleen maar goede adviezen! Bovendien is uploaden al eigenlijk de basis.

Soit!
 
Laatst bewerkt:
Daarom is WP zo gebruiksvriendelijk, je hoeft niets te weten over "kwestie van (S)FTP'en, database aan te maken en te installeren.
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Als een schone installatie goed is opgezet, dan is het aan te raden om zich te verdiepen:

in FileZilla, zeker aan te bevelen.
in de editor van het CMS, het is geen tekstverwerker zoals Word.
in hoe de website zich "responsive" gedraagt, dit in combinatie met de editor van het CMS.
in het gebruik van foto's (website performance), vooral het verkleinen en vergroten met de voor- en nadelen.
in SEO in het algemeen, niet alleen in yoast of andere plugin.

Je kan dit functionele kennis of technische kennis noemen maar de gebruiker zal voor een goede website zich hierin moeten verdiepen.
 
Ik dring niks op! Dat is jouw mening, Femke!
Ik geef alleen maar goede adviezen! Bovendien is uploaden al eigenlijk de basis.

Soit!

Ja, je geeft ook goede adviezen, echt wel. Maar sommige tips of adviezen snappen mensen gewoon niet. De TS gaat het niet snappen denk ik zo.
Sorry als ik je hiermee gekwetst heb.
Maar goed, we wachten het wel af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan