Bestanden herkennen van gerecoverde partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Mijn laptop is me gevallen. Kapot en moest gerepareerd worden. Nu hebben ze bij Techrepair in Bergen op Zoom ook de SDD's onderhanden genomen waardoor alle partities weg waren. Hoezo? Die schijven waren toch in orde? Nu ben ik geen echte leek meer op dit gebied en heb op de data partitie na alles weten terug te halen. Ik heb de schijf toen hier naar een computerzaak gebracht. Die hadden professionele software en wilden kijken of er nog wat meer te redden was. Daar lijkt het nu wel op.Ze hebben 26000 files/bestanden teruggevonden en gesorteerd op extensie. 6000 files in zo'n map (Pdf's) is geen uitzondering. Meer dan b.v. nummer.pdf kun je niet herkennen, tenzij je het bestand opent. Maar dan weet je nog niet wat de naam van dat file is of was, laat staan in welke map dat stond.

Ik heb een 2 weken oude backup. Nu kan ik met totalcommander kijken welke files, met oude en nieuwe naam, dezelfde lengte en inhoud hebben.
Alleen dan weet ik niet verder. Hoe kan ik dan de bestanden met een andere naam en zelfde grootte inhoud er uit vissen en wissen? Dan blijven vanzelf bestanden over die ik niet dubbel heb. Ik mag hopen dat dat aantal te overzien is.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt.

Lijkt mij niet te doen. Waarom niet gewoon de back-up herstellen en het is klaar. Altijd een systeemkopie en datakopieën maken, dan kun je altijd herstellen.

Helemaal gelijk, maar ik heb nu een gat van ongeveer 2 weken.....

Ik werk veel met fotoos en dat levert vaak duplicaten
Bekijk bijlage 362700op.
Het enige verschil tussen de duplicaten is de naam.
Ik gebruik regelmatig ccleaner om de dups te wissen. Misschien geeft de bijlage een beeld van wat mogelijk is

Kun je niet zelf met testdisk een nieuwe recovery doen? Tot nu toe kreeg ik daar altijd de originele bestandnaam mee terug.
Voorwaarde is wel dat je niet meer op die hele schijf schrijft en pas na de recovery weer verder gaat met data opslaan.
Dat moet toch lukken met jouw ervaring? Ik weet niet wat je zelf eerst gebruikt hebt, maar Testdisk zou normaliter meer vinden net als de PC zaak in BoZ.

Edit: Testdisk stap voor stap: https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step

Laatst bewerkt:
Er zijn 'tíg' programma's die kunnen zoeken op duplicates. Even zoeken met Google. Een gat van twee weken? Dan kun je mogelijk zoeken op datum. Maar goed, dit blijven vervelende dingen.

Helaas zo eenvoudig is het niet:

teruggevonden bestanden.JPG

Allemaal dezelfde datum en tijd...

@city guy. Helaas is jouw bijlage niet te "lezen"

Laatst bewerkt:
Probeer dit progje eens: "Find Same Images OK".
https://www.softwareok.com/?Download=Find.Same.Images.OK
Werkt geweldig goed. Zoekt niet op datum en tijd of grootte maar op "inhoud":
"Find Same Images compares these on a pixel basis, but not only that, you can also find rotated, mirrored and negative images, even if the photo has been resized, well suited for rotated smartphone or iPhone photos"
Volgens mij nog gratis ook.
Je moet alleen even goed kijken hoe je het instelt. Persoonlijk vind ik de user interface niet geweldig.

Laatst bewerkt:
Sorry, helaas niet goed gelezen. PDF's doet dit progje niet. Alleen images.

Probleem duidelijk beschreven?
Het probleem van de > Ongeldige bijlage is al tig keer duidelijk beschreven op dit forum.

Duidelijkheid: 1e stap naar een snelle oplossing
Dat is dus duidelijk niet het geval.

Je kunt beter schrijven:
Alles begint met eerst eens goed lezen wat er staat.

Bijlagen gaan via Ga geavanceerd (rechtsonder) en gebruik dan de Paperclip.

Sorry, helaas niet goed gelezen. PDF's doet dit progje niet. Alleen images.
Ja, dat wilde ik net zeggen. Images/foto's/afbeeldingen is toch net even wat anders dan pdf's/inhoud. Maar er zijn wel programma's die naar de inhoud kijken. Kun je met Google echt wel vinden. Het is dan zogenaamd freeware maar extra functies moet je betalen (key).

Anti-Twin

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan