Mailadres gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

PAMIVA

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Berichten
11
Hallo,
Mijn mailadres is gehackt en wordt gebruikt door anderen om zoveel als mogelijk mensen via mijn mailadres te spammen. Wat kan ik hier aan doen. Ik heb mijn laptop al gescand met een aantal virusscanners en heb mijn host al op de hoogte gesteld maar deze verteld me dat hij hier niks aan kan doen. Heeft iemand een idee. Ik krijg dagelijks rond de 80 undelivered mail returned to sender mailtjes in mijn mailbox. Wie kan me helpen ??
 
Ik denk dat je mailadres mogelijk gekaapt is. Ga eerst eens na of er daadwerkelijk vandaan gemaild is.
Voor hetzelfde geldt wordt enkel de afzender gefaked waardoor het lijkt alsof die mails bij jouw vandaan komen.

Waar host je je mail?
 
Voor hetzelfde geldt wordt enkel de afzender gefaked waardoor het lijkt alsof die mails bij jouw vandaan komen.
Dit denk ik ook. Iemand anders stuurt spam vanuit zijn locatie met het From, Reply-To en Return-To emailadres van de TS.
 
Welke mail heb je :

domein mail : dan moet je toch even mx records plaatsen
google mail : waar je je mail bekijk (dat krijg je dan)
isp mail : internet service provider nu die zou dat voor jouw moeten zien

Nu moet je wel opletten als je de mail opent op mogelijk malware omdat op die mails wel eens gemakkelijk wordt geklikt.
Dus moet je in bron kijken
header is heel belangerijk door te kijken wie de mail stuurt dus bvb ip subdomeinen die erbij staan

je vergelijkt de verschillende mails met elkaar zodat je ziet of mails die naar verschillende personen zijn gestuurt geen zelfde header hebben.
Dit zou willen aanduiden dat de mailreturns van de zelfde locatie komen en dat is dan verdacht(dan worden geen mails van jou gestuur maar word de indruk gewekt om in uw mailbox nadien in te kunnen breken)
zijn deze verschillend dan kan je denken dat de mails weldegelijk verstuurt en teruggekomen zijn.
Bij sommige is er een bijlage waarbij de oorsprong eml in zit zo zou je de zender kunnen terugvinden als het een domme hacker is (het niveau van hackers verschilt heel hard en de stille zijn de moeilijkste)

Wat kan je in laaste geval doen is een script maken die de terugkomende mails verwijdert niet zo'n goede oplossing
een ander email adress nemen ook de vraag komt dan lukt dat .(doe dit selectief en niet iedereen tegelijk laten weten dat het is verandert)(hierdoor kan je het zoekgebied verkleinen als er een lek in dichte omgeving bevindt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan