Geluidsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
139
Ik ben lid van een filmclub in Nieuwegein en wij draaien regelmatig films van leden die we dan beoordelen. Meestal gaat dit goed alleen deed zich pas dit probleem voor:
Ik wilde een film draaien maar het geluid haperde en veel steeds weg. De film werd gedraaid via een Eminent 7280 mediaplayer vanaf een USB stick. Het beeld ging vanuit de mediaplayer naar een beamer en het geluid via een Phonic MM122 mixer naar 2 externe boxen.
Toen ik de film draaide via de computer was er met het geluid geen enkel probleem.
Bij de eigenschappen van de haperende film staat bij audio kanalen 1 (mono). Bij de andere films die we via de mediaplayer spelen staat bij audio kanalen 2 (stereo) en die lopen zonder probleem.
Kan het probleem zijn dat de mediaplayer de 1 kanaal mono niet kan weergeven?
Of is er een andere oorzaak.
Graag jullie reactie.
 
Ik denk dat bij de haperende film, óf de resolutie van het filmbestand te hoog is, óf de datadoorvoer te hoog is (teveel frames/sec of zelfs te hoge bitrate) en wellicht de container waar deze in is verpakt niet volledig word ondersteunt .
Daarnaast zou een multichannel audiostroom de speler kunnen laten vastlopen .. (maar in dit geval de mono-zou in principe geen probleem moeten geven, of het zou een audiodeel moeten zijn welke weer niet word ondersteund ..)
Ik heb bovenstaande ervaring met AcRyan Playon HD gehad, je weet het even niet te vinden, maar opnieuw coderen met andere codec zou een oplossing kúnnen zijn !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan