Beide monitoren voor seconde zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
377
Hallo,

Ik heb sinds vandaag ineens dat mijn beide schermen ineens zwart worden voor een seconde en dan weer normaal werken. Na het zwart moet ik ook mijn programma weer terugschuiven naar mijn 2de scherm alsof deze connectie helemaal weg was.
Dit is sinds vandaag en is in de afgelopen 6 uur ca. 4 keer gebeurd. Ik ben niet aan het gamen ofzo gewoon beetje internet, office en spotify waarbij videokaart zeer weinig hoeft te doen.
Heb de videokaart na 1x zwart scherm geupdate maar het probleem is er nog steeds. Het is verder geen heel erg probleem maar het hoort natuurlijk niet. Heb zojuist ook mijn overclock settings van afterburner weggehaald maar die zou de pc niet moeten gebruiken met dit soort werk.
Mijn videokaart betreft een gigabyte RTX3070 welke nieuw gekocht is ca jaar geleden en nooit extreem gebruikt en altijd goed gekoeld dus lijkt me apart als die ineens kapot is.
Kabel kapot lijkt me ook sterk aangezien beide schermen tegelijk 1 seconde uitvallen.

Berend
 
Ze zijn beide met een HDMI kabel aangesloten. Een scherm gebruikt een hdmi naar vga adapter ertussen.
Bekijk bijlage 362897
ALs ik perfmon /report gebruik blijft deze hangen op het data collecten van 60 seconden.
Als ik handmaatig de reliability monitor open krijg ik dit geen van allen is een probleem van het beeld echter.
Bekijk bijlage 362898
 
Zijn het twee exact dezelfde beeldschermen?
Zo nee, dan kan het daar in zitten.
Kijk ook eens of ze beide exact hetzelfde zijn ingesteld (resolutie, freq. etc)

Als zo iets gebeurt dat het scherm c.q. de schermen even op zwart gaan en daarna alle icoontjes ergens anders staan is dat meestal omdat de besturingssoftware van de videokaart de instelling probeert aan te passen en dat doet ie omdat er iets niet lijkt te kloppen (volgens zijn logica :)
 
Laatst bewerkt:
@TS: je bijlagen zijn door ons niet te openen. Die moet je via <Ga geavanceerd> uploaden.
 
Oke die ken ik niet helemaal maar hierbij anders linkjes:
https://ibb.co/BT7Ncpb
https://ibb.co/6shFVVr

Nee het zijn 2 verschillende monitoren welke ik wel al een half jaar beide gebruik op deze desktop zonder verdere hardware wijzingen.
Resolutie is beiden 1920x1080. 1 scherm is 60hz, andere 59hz volgens speccy.
In nvidia control panel worden ze beiden refreshed met 60hz.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan