Virusscanner ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Is het nog wel noodzakelijk, nu zich Windows Defender zo ontwikkeld, om een externe Virusscanner zoals b.v. Eset ook te installeren?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Ja. Waarom? Ik geef dezelfde reden die Microsoft geeft waarom Microsoft met Windows 11 komt. De belofte dat Windows 10 de laatste versie was, is geschonden. Microsoft zegt dat leveranciers nieuwe pc's moeten kunnen blijven verkopen. Daarom komt Microsoft met een nieuwe versie. Windows 10 voldeed nog uitstekend. Beveiligingssoftware moet ook altijd vernieuwd kunnen worden. Dat is goed voor de leveranciers en voor de economie. Immers iedereen moet zijn/haar brood kunnen verdienen.

Uw pc voldoet niet aan de minimale veiligheidsvereisten met uitsluitend Windows Defender. Bekijk de details en kijk of er dingen zijn die u kunt doen.:evil::d:d:d
 
Alleen Windows Defender is voldoende.
Die behoort tot de beste virus scanners.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf bij m'n mening wegens ervaring op meerdere PC's en Windows Server systemen.
 
Dat wil ook niemand wegnemen. Ervaring is een heel belangrijke factor. Wat ik wil zegen is dat je een dergelijke vraag nooit stellig kunt beantwoorden. Ik ben geen wetenschapper, onderzoeker en van deze zeer ingewikkelde en uitgebreide materie hebben maar heel weinig mensen echt verstand en voldoende kennis. Bijna wekelijks kunnen we weer in de dagbladen en op NOS.nl lezen dat er weer lekken en besmettingen zijn. Als het allemaal 100% in de beveiligingssoftware zou zijn, dan zou dat ook niet mogelijk moeten zijn. Maar goed, Dukkel heeft genoeg leesvoer.
 
Ik ga met EdMoor mee. Ik gebruik alleen Windows Defender. Jij zit achter de knoppen en bepaalt wat jij binnen haalt. Ik krijg ook allerlei troep in mijn inbox en gooi het direct weg in de prullen bak. Voor meer info kijk op YouTube Britec09. Heel leerzaam.
 
Hallo Mensen

Ik weet voorlopig genoeg denk ik

Ik haal ESET van m'n computer af.
 
Jij zit achter de knoppen en bepaalt wat jij binnen haalt.

Wat je in feite daarmee zegt is, dat jij net zo veel verstand hebt van beveiliging als de beveiligingsbedrijven. Mensen maken fouten, doen soms domme dingen, zijn zich niet bewust van alle gevaren op internet, internetbankieren, gebruik van apps, phishing. Maar jij geeft aan dat je alles wel weet. Hoe kan dat dan, al die gevallen van oplichting, fraude, phishing, malware, misbruik van Apps, computerinbreuken, hacking etc.

Veel mensen weten niet eens de opbouw van een internetadres. Mijn advies mede aan oudere mensen, neem een goede beveiliging die ook waarschuwt dat je op een veilige webpagina/site zit. Als je bankrekening geplunderd is praten mensen wel anders.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ik ben b.v. zo'n oud (78 jaar) mannetje, en wat is dan een goede virusscanner volgens jou?
 
Hallo

Heel hartelijk bedankt LP. Dit zijn antwoorden !!
 
Als je niet de moeite neemt om de artikelen te lezen van de links die ik geef dan kom je niet verder.

Om stellig te beweren dat andere beveiligingsprogramma's naast Windows Defender overbodig zijn, is het geven van onjuiste, onvolledige en valse voorlichting.

Gisteren was er op tv een programma dat er 400.000 meldingen waren bij de Fraude Helpdesk over fraude, pogingen tot fraude, phishing e.d. Volgens Lange Pier zijn dan alle melders en gedupeerden allemaal blèrders.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan