Cel met data maken die per week doorgetrokken kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
460
Hoi Allen.
Als leek gebruik ik open office zo summier dat ik als ik iets wil maken naar mijn eigen gemaakte voorbeelden (n.a.v. vragen) moet kijken omdat ik het alweer vergeten ben.

Nu wil ik graag advies hoe ik een cel met daarin een dag van de week (B.v. ..... 19-02-2022 ......) kan doortrekken d.m.v. het kruisje rechts onderin de cel naar de volgende cel/cellen. Ik heb gezien dat dit per dag kan. Maar ik wil dit dus graag per week kunnen doen. Dus de volgende cel moet zijn ...... 26-02-2022 ....... Dus nu oplopend met 7 dagen. Zo kan ik een schema bij gaan houden waarbij ik per week kan gaan registreren.

Ik neem aan dat dat kan maar wie verteld mij hoe dat te doen?

Groeten, Dump.
 
Beste mensen. Omdat ik de indruk heb dat het antwoord niet echt makkelijk te geven is heb ik mijn vraag ook gesteld in het forum bij openoffice.org. Daar kreeg ik het volgende antwoord wat inderdaad werkt. Ik wil jullie het antwoord niet onthouden maar wel vermelden dat het daar vandaan komt. De naam van de antwoordgever laat ik ook weg want het is niet gezegd dat dit op prijs gesteld wordt. Met dank aan allen. Groeten.

Je moet in de begin cel een goed gevormde datum invoeren of deze moet er al staan.
Ga naar deze cel toe
Druk de shift toets in en ga met de pijltjes toets naar beneden(je mag ook op een andere manier het gewenste gebied selecteren)
menu --> Bewerken --> Vullen --> Reeks
Voor LibreOffice
menu --> Sheet --> Vullen --> reeks

Nu komt er een popup
Hier in moeten moeten de nodige zaken geselecteerd worden om tot het gewenste resultaat te komen.
Wanneer je een datum invult en kiest voor automatisch in vullen moet de verhoging met 7 plaatsvinden.

Wanneer je de eerste drie datum weet kun je kijken of het antwoord goed is. Zolang de selectie er is kun je het steeds op nieuw doen. Het maakt feitelijk niet uit of je van boven naar beneden selecteert of andersom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan