instellingen kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberstefke

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Ik heb wat vraagjes over Outlook waar ik niet direct een antwoord op vind. Mijn eigen schuld dat ik dit al jaren wat heb laten aanslepen.

Ik gebruik Outlook voor e-mail (ik werk er graag mee om bepaalde redenen). Ik gebruikte echter niet de kalender (daar werkte ik niet graag mee). Ik had een Google agenda.

Vroeger, toen het leven nog simpel was, had ik een persoonlijk adres, zeg maar stef@achternaam.be.

Ik dacht dat ik sowieso een kalender had voor mezelf toen dit nog het enige adres was in outlook. Nu zie ik dat nergens staan.

Anyhow, we zijn dus op het werk ook Microsoft gaan gebruiken en dus ook Outlook. In het eerst werd de agenda evenmin gebruikt. Dan zijn we die wel intensief gaan gebruiken. Ik heb daar 3 accounts, een persoonlijke en ben lid van 2 groepsaccounts.

Ik heb deze dus ook toegevoegd aan mijn Outlook thuis, wat wel makkelijk werkt. Het werk werkt iets ander, want daar is geen externe internet connectie, en dus daar kan ik mijn prive-adres niet toevoegen.

Als ik nu op het agenda-icoon, klik zie ik echter geen ‘eigen’ agenda van mijn privé-adres, maar enkel vinkjes voor die 3 adressen van het werk. Ik dacht dat dat er vroeger nochtans wel was, of ben ik daar fout in, en mocht ik slechts enkel mijn prive-adres hebben toegevoegd, zou ik dan geen agenda hebben gehad?

Tweede vraag. Toen ik de agenda van het werk ging gebruiken, stond daar plots één van mijn google-agenda’s tussen. Mogelijks heb ik daar destijds mee zitten experimenten, dat weet ik helaas niet meer.

Dit is een gedeelde agenda voor de kids met mijn ex. Al die afspraken stonden dus vermeld op de persoonlijke account van mijn werk.

Ik heb die verwijderd, en als ik daar zelf wat nu inzet (via Google) verschijnt er niets, maar als mijn ex er wat opzet, verschijnt er een meeting-request. Deze zijn dus nog steeds ergens gekoppeld, maar ik vind nergens hoe. In google of in Outlook, en waar?

Laatste vraagje. Zowel thuis als op het werk staan 2 van die drie accounts van het werk als ‘Agenda – [e-mailadres]’ in de lijst. De derde staat echter als ‘Calender’ (dus in het Engels, zonder adres erachter (en dus weet je niet welke dat eigenlijk is).

Hopelijk leg ik het goed uit.

Alvast dank voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan