Zie opstartberichten niet op hoofdscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
137
Heb op mijn nieuwe PC met WIn10 2 beeldschermen aangesloten, een nieuwere hoge resolutie Dell en een oude NEC. De Dell kreeg na het aansluiten nr 2 en de NEC nr 1 op het configuratiescherm. De Dell met nr 2 als hoofdscherm aangevinkt want daar werk ik meestal mee. Bij het opstarten krijg in de opstartberichtjes als BIOS F12 echter alleen op scherm 1 en pas nadat deze berichtjes zijn gepasseerd krijg ik beeld op de Dell met scherm 2. Heb NEC scherm 1 echter meestal uitstaan en zie de opstartberichtjes dus niet maar die heb ik wel nodig wanneer ik in de opstartmodus naar de BIOS wil. Hardware matig kan ik de aansluitingen niet wisselen (als daarmee de nummers zijn te wisselen) omdat deze verschillende connectoren hebben en dus in aparte aansluitingen op de PC's zitten. Kortom hoe kan ik de opstartberichten ook op mijn Dell krijgen.
 
Laatst bewerkt:
En aan welke aansluiting hangt wat en waarmee?
Aan de interne en videokaart of beide aan de videokaart, en welk merk en type is dat dan?
 
We praten over een desktop PC (AsRock A520m, AMD Ryzen, Nvidia RTX 3060) met 1x HDMI (Dell op aangesloten) en 3x display ports (NEC op aangesloten).
 
Zeker. Alle mogelijke opties met deze instellingen geprobeerd zonder succes.
Lijkt erop dat de Dell monitor met hdmi stekker op een display port gezet moet worden middels een verloopstekker?
 
Laatst bewerkt:
Welke A520M??

A520M Phantom Gaming 4
A520M Pro4
A520M/ac
A520M-HDV
A520M-HDVP/DASH
A520M-HVS
A520M-ITX/ac

Hebben allemaal een verschillende manual, lastig zoeken zo.
 
Inderdaad. De Dell is als hoofdscherm ingesteld, maar dat betekent blijkbaar niet dat de opstartberichten ook worden getoond.
laten we er maar niet dieper op ingaan. Ik laat het zo wetende dat als ik de opstartberichten nodig heb ik de NEC ook aan zet.
Bedankt voor jullie bijdragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan