Goed merk moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

leen123

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2005
Berichten
116
Ik wordt af en toe doodziek van mijn systeem . Soms start die snel en normaal op en soms blijft ie hangen in de bios opstart options press F11 of Press 12 Dan blijft ie daar eeuwig hangen en moet ik de schakelaar uitzetten van mijn voeding . Zonder update van Windows of iets anders heeft mijn systeem soms gewoon geen zin om op te starten maar soms ook weer heel snel terwijl er niks is veranderd . Mijn systeem is net een vrouw gek wordt ik ervan . Nou heb ik natuurlijk ook wat afgegoogled en zag dat er wel meer boot problemen zijn met Asrock moederborden . Daarom mijn vraag . Wat is een echt goed merk moederbord , stabiel moederbord bedoel ik hiermee . Mag wat langer duren voor hij opstart dat geeft niet . Maar een stabiele opstart . Niet zo,n *** ding dat af en toe blijft hangen . Alle drivers zijn up to date Windows 10 is up to date . Het moet echt aan mijn Asrock 970 extreme 3 R2.0 liggen .
Wil een ander merk . Stabiel en betrouwbaar . Enkele adviezen aub ? Asus MSI ?

MVG

Leen123
 
Als je veel problemen hebt, kijk dan je bios configuratie. Daar zit dan vaak iets dwars. Zelf ben ik fan van Asus.
 
Gebruik al heel lang Asrock en zet ook pc's voor anderen met dat merk bord in elkaar, nooit geen problemen, wel met Asus, MSI en Gigabyte borden.
Overigens is Asrock van Asus.

Waar kan ik lezen dat er opstartproblemen zijn met Asrock moederborden?

Eerst erachter zien te komen wat de werkelijke oorzaak is, al een andere voeding geprobeerd?
 
Bedankt voor antwoord

Heb al diverse keren Reset the BIOS to Default Settings gedaan .
Zelfde resultaat .

Asus ? geen opstart problemen ? Nooit ?
 
een andere voeding geprobeerd???????

Nou .........eigenlijk niet ....die is al 10 jaar oud Corsair CX430 ...Maar een voeding die aan het overlijden is zou je toch merken dat het systeem soms uitvalt tijdens zwaar cpu en gpu gebruik ?
Als mijn systeem eenmaal is opgestart ..valt nooit meer uit..dat niet ..maar het opstarten op zich soms probleem
 
Ook oude voedingen kunnen voor problemen zorgen.
 
een andere voeding geprobeerd???????

Nou .........eigenlijk niet ....die is al 10 jaar oud Corsair CX430 ...Maar een voeding die aan het overlijden is zou je toch merken dat het systeem soms uitvalt tijdens zwaar cpu en gpu gebruik ?
Als mijn systeem eenmaal is opgestart ..valt nooit meer uit..dat niet ..maar het opstarten op zich soms probleem

Is een kwestie van deduceren, als de andere voeding hetzelfde probleem geeft kan het ook aan instellingen in de bios zijn of dat back-up batterijtje ervoor, ook die eens wisselen.

en zag dat er wel meer boot problemen zijn met Asrock moederborden
Als ik erop Google zie ik er maar weinig waar echt het mobo de oorzaak is.
https://www.google.nl/search?q=asro...BggKIAfYLkgEGMTkuMC4xmAEAoAEB&sclient=gws-wiz
 
Als je alleen je moederbord wilt vervangen of 'probleemloos' omruilen, dan kom je eigenlijk weer bij hetzelfde bord terecht, je geheugen is waarschijnlijk op het moederbord uitgekozen/geselecteerd vanwege de compabiliteit ermee .

Gezien jouw reactie lees in post#5, zou het wel eens aan jouw voeding kunnen liggen, 10 jaar oud is echt niet zo goed als nieuw meer !!
 
Hallo

Met een p.o.s.t. kaartje kun je zien waar de p.c. blijft hangen ....

Zoiets :

https://www.benl.ebay.be/itm/233684542836?hash=item3668af2574:g:Kt0AAOSwRnVfOzqs

1 van de meest voorkomende symptomen van een voeding met door ouderdom versleten condensatoren , is dat deze de benodigde opstartpiek niet meer kan leveren.

Na een paar pogingen lukt het dan soms wel ....

Voeding kun je trouwens ook controleren op korrekte uitgangsspanningen met multimeter.

De meest eenvoudige / snelle manier , is uiteraard testen met een andere ruilvoeding.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie hulp , ik heb een nieuwe voeding gekocht een Corsair TX550 en systeem start weer snel op heerlijk ! . Lag dus toch aan de voeding en niet aan het moederbord .

Hartelijk bedankt :thumb::thumb:

Groetjes Leen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan