Firefox opent soms niet (correct)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter53

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
297
Al enige jaren speelt bij mij af en toe een probleem met Firefox, dat tamelijk irritant kan zijn.
Soms wilt een correcte login niet werken, soms kan, om verschillende redenen, een website niet geopend worden,
soms wordt een pagina maar gedeeltelijk geladen of is de layout compleet in de war.
Steeds is het euvel makkelijk te verhelpen door of de bestaande cookies van die site te verwijderen,
of door in privémodus te werken.
Zijn de bestaande cookies door nieuwe vervangen dan gaat het alles weer goed.
Het probleem lijkt ook bij anderen voor te komen.
Mijn Win 10 Home en Firefox zijn altijd up to date!
Heeft iemand een idee waardoor dit verschijnsel veroorzaakt wordt?
 
Is dit bij één bepaalde site zo?
 
Nee, bij verschillende sites. Onder andere is het gebeurt bij de belastingdienst en bijv. bij amsterdam.kieskompas.nl
 
Add-ons en hardwareversnelling

Als je merkt dat alleen bepaalde soorten inhoud onjuist worden weergegeven, probeer dan het oplossen van problemen met add-ons en hardwareversnelling. Add-ons zoals plug-ins of extensies zijn software die onafhankelijk van uw webbrowser wordt uitgevoerd en die in strijd kan zijn met normaal browsen. Hardwareversnelling, een proces waarbij uw grafische kaart wordt gebruikt om websites sneller te laden, kan ook webpagina's vervormen. Probeer hardwareversnelling in uw browser uit te schakelen en de site opnieuw te bezoeken. Schakel alle plug-ins van derden uit, start uw browser opnieuw en bezoek de problematische webpagina. Als de site er goed uitziet, schakel dan één plug-in tegelijk in en test de site opnieuw na het inschakelen van elke plug-in.
 
Een paar suggesties; staat de systeemtijd goed, zijn de tijdelijke Internetbestanden al eens gewist en heeft u in het pictogram op het bureaublad en bij Firefox in de map Program Files\Mozilla Firefox bij Eigenschappen al geselecteerd dat Firefox als Administrator wordt uitgevoerd? Gebruikt u de laatste versie van het programma en 32 of 64 bits? Heeft u schijf controle gedaan, gekeken of de schijf partitie vol aan het raken is en Windows gecontroleerd met de opdracht sfc /scannow? Kijkt u eens met AutoRuns van Sysinternals wat er opstart op de computer en met name bij Browsers. Er zou iets kunnen zijn dat de computer bezet houdt en malware, spyware of ongewenste indexeerders of updaters kunnen er ook mee worden gevonden. Controleer daarvoor ook bij App's en onderdelen en Windows Update. U zou een geheugen controle kunnen doen, waar Windows 10 zelf in voorziet.
 
Bedankt voor de raadgevingen, maar het lijkt me weinig zinvol om van alles in het wilde weg te gaan proberen.
De kwaal treed te zelden op om daar veel tijd aan te verspillen en is eenvoudig op te lossen door de cookies van de desbetreffende site te wissen.
Ik wilde alleen weten of er hier ook mensen zijn die het probleem ook hebben en of iemand weet wat de oorzaak kan zijn.
 
dat tamelijk irritant kan zijn.

Jouw laatste antwoord is toch vreemd en in tegenspraak met de quote. Kijk we hebben het altijd over personal computer. Ik lees dat mensen die reageren goede adviezen geven. Er staan simpele opties onder de adviezen die geen enkele moeite kosten om uit te voeren en die standaard opties zijn bij het hebben van computerproblemen.

Ik heb dit probleem niet, maar wat mij wel opvalt is dat er de laatste tijd veel meer websites zijn die "moeilijk" doen. Hoe dat dan komt weet ik niet, te veel laden, te ingewikkelde of onjuiste opbouw van de site, add-ons etc, etc. etc.

Ik sluit altijd alle browsers met een batch file. Die eindigt met CCleaner en ruimt dan gelijk alle cookies en tijdelijke bestanden op.
Opslaan als Browsers sluiten.bat

Code:
@echo off
rem sluit alle openstaande webbrowsers
rem REM (BASIC), an inline comment (REMark) in BASIC and some other computer languages
taskkill /F /IM chrome.exe /T
taskkill /F /IM firefox.exe /T
taskkill /F /IM iexplore.exe /T
taskkill /F /IM msedge.exe /T
rem taskkill /F /IM MicrosoftEdge.exe /T
rem taskkill /F /IM opera.exe /T
rem taskkill /F /IM safari.exe /T
rem open CCleaner om op te schonen
cd "C:\Program Files\CCleaner"
start CCLeaner64.exe
exit
 
Laatst bewerkt:
Uit zijn verband gerukte quotes kunnen een verkeerde indruk wekken. :)
Ik heb het over "af en toe" en "soms".
Ik stel ook; "Steeds is het euvel makkelijk te verhelpen".
En eindig met één simpele vraag: "Heeft iemand een idee waardoor dit verschijnsel veroorzaakt wordt? "

Alle goede bedoelingen ten spijt:
Ik vraag niet naar lastige oplossingen voor iets dat al simpel op te lossen is.
Desalnietemin kunnen de gegeven antwoorden voor anderen misschien heel nuttig zijn,
dus toch mijn dank daarvoor.

Over opschoon-acties bij het afsluiten:
1. Bij sommige browsers is dat naar keuze beschikbaar, dacht ik.
2. Cookies kunnen heel handig zijn! Alle cookies weggooien kan dus wel een te veel van het goede zijn.
 
Cookies kan je gerust laten staan, het is gewone tekst
Vreemd dan toch dat bij de aanwezigheid van een bepaald cookie een website niet wilt openen of correct wilt werken en als het cookie verwijderd is alles normaal is.
 
Als je een cookie weigert kan de eigenaar v/d website in de voorwaarden hebben staan dat je niet alles mag zien..... dus heb je de voorwaarden gelezen om te weten wat de consequenties zijn als je een cookie niet of maar deels accepteert?
Dat is dus een normaal verschijnsel, bij kranten bijvoorbeeld kun je dan soms geen video die daar staat afspelen.
Soms staat er in de pop-up waarschuwing zelf bij [FONT=Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif] dat als je wilt dat de website "correct wilt laten werken"... acceptatie van cookie(s) noodzakelijk is. Soms kon je er bij weigering niet een op of je moet een hele lange lijst van weiger/toestaan afwerken om te keizen.....[/FONT]
 
Laatst bewerkt:
Dat verschijnsel is me bekend, maar wordt, voor zover ik weet, bij de belasting dienst niet gebruikt!
(I.v.m. verhuizing ga ik binnenkort offline en ik weet niet wanneer men de nieuwe verbinding in orde gebracht heeft. Mijn excusses!)
 
Wat doen ze dan?
Lees de uitleg van route99. Het is niet zo simpel met die cookies. Cookies willen zo veel mogelijk informatie van je stelen (met of zonder toestemming). Zo bouwen ze een gigantisch profiel van je op. De ene site geeft een simpel beeld, bij de ander krijg je een hele waslijst. De screenshot is een voorbeeld, maar ze zijn er nog veel langer en erger.
Cookies waslijst.jpg
 
@pieter53: Voor de BD zou ik de cache van de browser leeg gooien... mss zit daar iets in dat stoort?
 
https://support.mozilla.org/nl/kb/problemen-met-firefox-analyseren-en-verhelpen

Gebruik al jaren FF op diverse devices en nooit problemen ondervonden, loop de tips van Mozilla zelf eens door.

En wat start er allemaal mee op? vermoedelijk iets op de achtergrond die deze problemen veroorzaakt, zet eens een screenshot van Autoruns van het tabblad logon hier neer.
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/autoruns
Ipp hoeven alleen items voor drivers, AV en de eventuele back-up tool mee op te starten, rest kan allemaal weg.
Openen als admin.
 
Het probleem verdwijnt als het cookie van de desbetreffende website verwijderd wordt.
Dus waarom zou ik naar alle andere dingen gaan kijken of zijn er misschien (achtergrond)programma's die iets aan cookies van andere programma's kunnen veranderen?
 
Heel vreemd. Nu is het blijkbaar één probleem.

1. Soms wilt een correcte login niet werken,
2. soms kan, om verschillende redenen, een website niet geopend worden,
3. soms wordt een pagina maar gedeeltelijk geladen of is de layout compleet in de war
4. soms moet je in privémodus werken
Het probleem lijkt ook bij anderen voor te komen.
Blijkbaar dus niet. Gezien de antwoorden. Niemand zegt op dit forum, ik herken dit 100%.

Heeft iemand een idee waardoor dit verschijnsel veroorzaakt wordt?
Het lijkt er niet op dat jij daar echt in geïnteresseerd bent. Jij veegt alle antwoorden/suggesties van tafel.

Er worden veel mogelijke oorzaken aangegeven en gasten hebben daar wellicht wel wat aan. Ook zijn de aangedragen oplossingen, zaken om even na te lopen allemaal vrij simpel, kosten weinig tijd en horen vaak tot de standaard zaken die je van tijd tot tijd eens moet/kunt uitvoeren.

Groeten.
 
Het probleem trad ook twee keer op bij mijn zwager en op een forum waar ik actief was,
was er ook iemand die een dergelijk probleem leek te hebben.

U herhaalt mijn woorden
Heeft iemand een idee waardoor dit verschijnsel veroorzaakt wordt?

En dat is precies wat ik vraag; niet meer, niet minder.
Ik vroeg niet om een oplossing, want ik heb een vrij eenvoudige oplossing!
Bovendien komt het probleem te zelden voor, dat ik het de moeite waard vind daar veel tijd aan te spenderen.
Bovendien is het euvel niet reproduceerbaar, dus zeer lastig op te sporen!

Ik was alleen nieuwsgierig of iemand het wist of is het stellen van een dergelijke vraag op dit forum soms niet toegestaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan