milon crosstrainer vraagt om in te loggeg met miloncard

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
141
hoi,

heb een milon premium crosstrainer gescoord op de veiling.
natuurlijk zonder documentatie en chip/magneetkaart.
het scherm gaat aan als ik de 230v aansluit maar er wordt gevraagd om in te loggen met de chip/magneetkaart.
de menu-knoppen/tabs doen ook niet reageren/helemaal niets zolang ik niet ingelogd ben blijkbaar.

dagenlang zoeken op het www kom ik niet verder, dus mijn vraag aan jullie, kan ik de chipkaartlezer misschien doorverbinden of bypassen oid ? of softwarematig iets veranderen ? ik zeg maar wat, heb geen verstaand van software e.d.


ik wil dat ie het gewoon doet, dat ik de eventuele programma,s kan gebruiken, maar de hoofdzaak is de weerstandsniveau, eigenlijk is het gebruik van de weerstandsniveau voor mij de enige belangrijke factor, de rest is leuk als dat werkt maar niet essentieel voor mij.

en ja, ik heb dagen lopen zoeken op het www voordat ik hier mijn vraag geplaatst heb.
tevens milon zelf gebeld in duitsland, tevens fitnesscentra gebeld met milon apparatuur, tevens kan ik ook niet los zo een chipkaart kopen, dus alles geen resultaat.

als jullie foto,s nodig hebben hoor ik het wel.

bvd, ben.
 
Ik denk dat het een kwestie is van reversed engineering. Tot hoever rijkt je elektronica en programmeer kennis?

Misschien weten ze op Tweakers wel wat? Daar zitten ook flinke techneuten die bij wijze van spreken zelfs Doom op een pin-terminal werkend kunnen krijgen.
 
heeel erg weinig:confused:
Tja, dan kan het misschien lastig worden. Heb je al gezocht of er een soort softwarematige engineer-mode is ? Misschien kan je het apparaat op 'vrij trainen' instellen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, dan kan het misschien lastig worden. Heb je al gezocht of er een soort softwarematige engineer-mode is ? Misschien kan je het apparaat op 'vrij trainen' instellen.

er zit wel (intern) een sd kaart in, maar kan de gegevens niet lezen want .val bestanden.
maar vraag me af of dat me verder gaat brengen want milon zelf zegt dat als er problemen met de sd kaart zijn dat je een standaard nieuwe sd kaart kan kopen, dus niet perse bij milon.
daaruit concludeer ik dat de sd kaart m.i. geen belangrijke data bevat voor het functioneren van de crosstrainer, maar kan het helemaal mis hebben.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het .val bestand eens te hernoemen naar .zip? Soms werkt het. En anders is het een image, denk ik.
 
Contact opnemen via Facebook zou je wellicht verder kunnen helpen ..
 
@ben43
ff vermelden dat je hier nog meer discussie hebt lopen is wel zo netjes tov de helpers.....
https://www..net/forum/view/message/2335731


ja, ik ben begonnen met de vraag te stellen op circuitsonline omdat ik een elektronische oplossing voor ogen had, maar later besefte ik dat de mogelijke oplossing meer softwarematig zou kunnen zijn.
aangezien software en elektronica 2 totaal verschillende dingen zijn ben ik dus bij helpmij beland met mijn vraag.

Modedit: tekst wat vriendelijker gemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
??
Een forum is om elkaar zo volledig als mogelijk te informeren zodat de helpers adequate info krijgen en die stap mis ik hier.
Of info adequaat is, is aan de helpers, want vragenstellers kunnen in een tunnelvisie terecht komen en dan daarmee onterecht info weg laten.

PS: Het taalgebruik komt niet prettig binnen, helaas is er nog steeds niet op gemodereerd, wat wel gevraagd is. Helpers zijn ook mensen en ik heb toegelicht vanuit welk perspectief mijn vraag terecht was.
 
Het taalgebruik komt niet prettig binnen, helaas is er nog steeds niet op gemodereerd, wat wel gevraagd is. Helpers zijn ook mensen en ik heb toegelicht vanuit welk perspectief mijn vraag terecht was.

Done.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan