Bestanden verdwijnen spoorloos van WD MyCloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenvh82

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2014
Berichten
7
Ongeveer een jaar geleden heb ik een WD My Cloud Home Duo aangeschaft ivm de geringe ruimte die een Dropbox of Google Drive je geeft.
Voor mijn bedrijf maak ik berekeningen in Open Office Calc welke op die WD opgeslagen zijn, uiteraard in een .xls bestand.
Maar vrij regelmatig stopt Open Office plotseling, hij geeft dan geen crash melding of iets dergelijks, maar stop gewoon, zonder te vragen of ik gewijzigd bestand wil opslaan.
Zojuist ook weer, ik ging even 2 minuten naar de schuur, kwam terug en Calc was uit zichzelf afgesloten zonder enige melding.
Tijdens het opnieuw opstarten vraagt hij dan of ik het eerder geopende document wil herstellen, maar geeft daarna een leesfout (zie bijlages), het eerdere bestand is dan ook spoorloos verdwenen van de WD My Cloud....
Enorm vervelend, dit gebeurt echt zeer regelmatig en al een aantal keer had ik meerdere uren aan een document gewerkt en tussendoor uiteraard regelmatig opgeslagen, maar het bestand is gewoon weg, foetsie, nergens meer terug te vinden!

Wordt er behoorlijk moedeloos van, wat zou dit kunnen zijn?
 

Bijlagen

  • 20220304_210620.jpg
    20220304_210620.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 50
  • 20220304_210642.jpg
    20220304_210642.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 49
  • 20220304_210601.jpg
    20220304_210601.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 46
Lijkt mij sprake van onderbrekingen in de "verbinding"? Loop de instellingen nog eens na. Loop deze ook eens na. Er staan een aantal suggesties in.
 
Laatst bewerkt:
En... werk je alleen vanaf de WD externe schijf?
Niet doen... lokaal werken en een backup maken, anders heb je nooit een backup...
 
Bedankt voor de antwoorden.

@Senso

Dit lijkt vooral om mp3's te gaan die in de shared map staan? Dat is bij mij niet het geval.

@route99

Dat doe ik inderdaad op die manier, ik heb de nas juist aangeschaft en ingesteld op Raid 1 omdat ik dan een alles dubbel heb in geval van crash van de laptop of 1 vd harddisks van de nas.
Wil het best andersom doen en lokaal opslaan, maar het fijne van direct opslaan op die Home cloud is juist dat ik bijvoorbeeld thuis een berekening of tekening kan maken/aanpassen op de laptop en 10 min later bij de klant dat document kan ophalen op mijn telefoon, dat gaat niet als er bij lokaal opslaan niet direct een backup naar de homecloud gaat.
Ik heb nog niet uitgevonden hoe er automatisch van een map (of gewijzigd/nieuw bestand in die map) een backup gemaakt kan worden naar de homecloud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan