Bootable backup maken van 500Gb HD naar 240Gb SSD.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
216
Ik wil bij een 20 tal pc's (van een armlastig hobbyclubje) de HD (500Gb, 300Gb free) en Win10 de HD gaan vervangen voor een SSD, (240Gb) dan worden ze flink sneller en kunnen ze nog even mee.
Het clonen is met 5 pc's gelukt met AOMEI backupper maar nu lukt het daar niet meer mee, waarom? Zit er een teller op AOMEI backupper?
De SSD is niet bootable. Error 0xc000000e

Het probleem is denk ik dat de HD en de SSD verschillen van grootte.
Ik heb het ook geprobeerd met een geleend HD copy apparaatje maar die kan ook niet van "grote" HD naar kleinere SSD, maar die wil minstens een gelijke of grotere SSD zien, en weigert verder dienst.

Wat nu hoe los ik dit op er zit al teveel tijd in nu.
 
Twee mogelijke oplossingen:
1- eerste de partitie kleiner maken dan de ontvangende SSD
2- een system backup maken en dan de system backup restoren op de SSD

Wellicht dat er ook nog geprobeerd kan worden te klonen met Easus Partition master. Ik meen onthouden te hebben dat die bij het klonen vraagt of de partitie grootte aangepast moet worden

Hier staat hoe met Easeus Partition Manager een schijf te klonen: https://sr-pc-hulp.nl/Een_schijf_overzetten-klonen_naar_een_andere_schijf.pdf
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips en PDF, lijkt me zeer bruikbaar.

Na enig rondzoeken is de Error 0xc000000e opgelost bij een PC waar het niet goed ging met AOMEI.

Dat ging als volgt:
Er is gestart vanaf een bootable USB stick met OS, dan is er voor repair your computer gekozen en via advanced options gekozen voor de dos prompt.
Binnen het DOS prompt window is het commando: Bootrec /rebuildbcd uitgevoerd.
Op de vraag "add installation to boot list" is bevestigend met "y" geantwoord.
De operatie eindigde met "operation completed succesfully"

Toen de PC ge-reboot van de SSD en het werkte weer.

Een volgende PC ga ik proberen te doen volgens de PDF met de partition manager uit de Easus partition master suite.
Hopelijk gaat dat in een keer goed, dat laat ik nog weten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan