Problemen na 1x online bezoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorV

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
27
Ik kan via Firefox gewoon het Net op, maar als ik dan weer terug ga naar het bureaublad en dan weer opnieuw het Net op wil, dan lukt dat niet meer. Inplaats daarvan krijg ik de mededeling: ‘Hmm. We kunnen die website niet vinden enz.’. Ik kan dan alleen weer het Net op als ik een reset via herstart uitvoer. En dat geldt ook voor als ik een e-mail wil verzenden, dan krijg ik de mededeling ‘Fout bij het verzenden van bericht enz.’. Ook hier lukt het dan wel weer met een reset via herstart. Ook het Modum heb ik al een paar keer gereset met in en uitschakelen. Maar vreemd genoeg verloopt het soms een dag lang wél allemaal zoals het hoort.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de laatste updates van FF en Windows? Settings > Update & Security > Troubleshoot > Internet Connections > Run the troubleshooter. Heb je deze uitgevoerd?

Welke security programma?
 
Laatst bewerkt:
website starten

Ik heb vandaag een Windows Update gehad en mijn security programma is Norton. Overigens ben ik een digibeet van 84, dus graag eventuele adviezen in sinpele taal.
 
Mijn taal is altijd simpel. Open Norton en links staat een geel vlak met Smart Scan uitvoeren. Klikken en uitvoeren. Bestaat uit drie eenheden. Scan, netwerk en problemen, dus helemaal uitvoeren.

Settings > Update & Security > Troubleshoot > Internet Connections > Run the troubleshooter.
Staat voor:
Bijwerken en beveiliging > Problemen oplossen > rechts > Extra probleemoplossers en kies > Internetverbindingen
 
Laatst bewerkt:
Jammer, maar zowel de Smart Scan als de Volledige Systeemscan levert geen resultaat op. Als ik op Smart Scan druk kan ik kiezen uit 3 items: Apparaatbeheer, Secure VPN, Cloudback-up en Wachtwoordbeheer. Het door u Geadviseerde Extra probleemoplossingen.Internetverbindingen zijn niet te vinden.
 
Je maakt het veel te moeilijk.

Smart Scan druk kan ik kiezen uit 3 items: Apparaatbeheer, Secure VPN, Cloudback-up en Wachtwoordbeheer.

Dat kan nooit. Zie afbeelding. Dat is een kwestie van op die gele knop klikken en de rest gaat automatisch. Bestaat uit drie eenheden. Scan, voorbij > volgende/enter, netwerk, voorbij volgende/enter en problemen, klaar afsluiten.

Smart Scan Uitvoeren.png

Bijwerken en beveiliging > Problemen oplossen > rechts > Extra probleemoplossers en kies > Internetverbindingen
Dat zit gewoon onder de Instellingen van Windows. Startknop > Tandwiel = Instellingen. Welke versie heb je dan? Niet W10?
 
Laatst bewerkt:
Internetverbingen

De klachten lijken opgelost te zijn. Van Norton heb ik het onderdeel VPN uitgeschakeld, en voorlopig lijkt alles weer normaal te verlopen. In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan