Reparatieshop Zuiden voor grafische kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo, Ik kan via het net niet direct een shop vinden in de 6444 postcodegroep die grafische kaarten kan testen en evt. repareren. Indien iemand deze kent hoor ik het graag.


grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...........................
 
Je kan het wellicht ook eens op Tweakers Vraag & Aanbod plaatsen. Weinig winkels repareren de elektronica kan ik je vertellen.
 
Grafische kaart doet het of doet het niet, indien het laatste, dan noemen ze dat "stuk".
 
Grafische kaart doet het of doet het niet, indien het laatste, dan noemen ze dat "stuk".

Sommige techneuten kunnen het wel repareren, maar je garantie verloopt wel. Je moet de mensen maar net vinden.
 
grafische kaarten kan testen en evt. repareren.
Met het huidige uurloon..... geen winkel zoeken voor testen/reparatie.
Gewoon een vergelijkbare kaart bestellen die geschikt is voor je pc.

Als er een on-board grafische aansluiting is dan kan je de grafische kaart eruit halen en een monitor aansluiten op de on-board aansluiting.
Als alles goed werkt is de grafische kaart defect.
 
Laatst bewerkt:
@Bron, Gaat niet altijd zo werken, er moet dan wel een IGP in de processor zitten wil de onboard (op moederbord) grafische aansluiting beeld weergeven ..
 
er moet dan wel een IGP in de processor zitten wil de onboard (op moederbord) grafische aansluiting beeld weergeven
Uiteraard, maar dat lijkt mij logisch
Het zou leuk zijn als er wel beeld was zonder IGP of grafische kaart :D
 
Hallo

Zoek een winkel met een eigen technische dienst. (of .... een lokale elektronika hobbyist)

Deze zijn intussen wel dun gezaaid , omdat het sop meestal de kolen niet waard is.

Hedendaagse videokaarten zijn immers niet , of heel summier gedocumenteerd. (schema , of bewust onderdelen gebruikt zonder opdruk onderdeel nr)

Er zijn zelfs bepaalde merken , die i.c. fabrikanten verbieden om onderdelen op de markt aan te bieden.

Men dient dan "donor" videokaarten te gebruiken om aan onderdelen te geraken.

Elke videokaart gebruikt ook weer zijn eigen specifieke onderdelen , meestal niet bruikbaar voor een ander model.

De meeste defekte videokaarten die ik onder handen heb gehad , hadden als oorzaak oververhitting. (defekte g.p.u , r.a.m , mosfet's , kortgesloten condensatoren )

Oorzaak --> door stof verstopte heatpiperadiator , ook veel voorkomend , stroef of zelfs niet draaiende fan's , etc ....

De temperaturen monitoren kan al veel defekten voorkomen , "speccy" is hiervoor bruikbaar.

Op regelmatige basis e.e.a. zuiver/stofvrij maken kan uiteraard ook al heel veel nutteloze defekten voorkomen.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info ...

Peter
 
Zoek een winkel met een eigen technische dienst.
De pcb's (moederboard, grafische kaart, enz.) zijn multi-layer en ook daarom moeilijk te repareren.
In de praktijk is een nieuwe altijd goedkoper dan een oude repareren (en wachten op het volgende probleem) :)
 
o.k., ik zal mijn verzet maar lijdzaam opgeven. :D
Probleem is enkel dat met de huidige chip tekorten grafische kaarten schreeuwend duur geworden zijn.

Iedereen dank voor het meedenken.


grtzzzzzzzzzzzzzzzzzz..........................
 
"Probleem is enkel dat met de huidige chip tekorten grafische kaarten schreeuwend duur geworden zijn."
Afhankelijk van wat je zoekt heb je mss geluk in de 2e hands markt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan