Mail is gelezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo, ik werk sinds kort met MS Outlook 2021.
Nu is het zo, als ik op mijn telefoon nieuwe mail open en lees en later naar mijn laptop ga, dan staat daar de nieuwe mail ook al als gelezen.
Hoe en waar kan ik veranderen, dat nieuwe mail op laptop als nieuw blijft totdat ik het gelezen heb?
 
Dan moet je POP3 als verbinding gebruiken. Maar dat is oud en antiek. :p
En waarom zou je willen dat je mail op meerdere apparaten niet standaard overal als gelezen gemarkeerd wordt? Dat lijkt mij alleen maar verwarrender.

Ik gebruik al een poosje IMAP, en dat bevalt mij prima! Alle mails op mijn computer, tablet en telefoon lopen keurig synchroon.
Dat is wat iedereen tegenwoordig moet doen, vind ik :p
 
Het is (ook in Outlook) niet verboden om een eenmaal gelezen mail nogmaals te lezen. Sterker nog: bij Microsoft hebben ze voorzien dat dat wel eens nodig zou zijn, en het dus ook technisch gefaciliteerd :).
 
het ligt er aan wel protocol je gebruikt.
Met POP als protocol download je gewoon de hele reeks aan mails binnen, en er zit geen enkele intelligentie in of de mails bewaard moeten blijven.
Je zult dan zelf moeten aangeven in het mailprogramma dat ze bijvoorbeeld op de server moeten blijven staan, of hoe oud ze moge zijn tot ze daar verwijderd mogen worden.

Nu iedereen meerdere apparaten heeft is het raadzaam om IMAP te gebruiken. Hiermee blijven de mails gewoon op de server staan, en worden deze gesynchroniseerd met je apparaten.
Ook je acties zoals flaggen van mails, en read/unread worden hierin meegenomen.

Dus de vraag is eigenlijk, waarom zou je een mail niet centraal willen markeren als gelezen/ongelezen? Het lijkt mij anders juist verwarrender
 
@mcl dan zet je na het lezen van de mail zelf weer op ongelzen dan kun je op je andere apparaat de mail openen en staat het op ongelzen.
iets anders is niet mogelijk.
En ik zou imap als protocol gebruiken en niet pop3.
 
Nieuwe telefoon en nu blijf ik de mail zien.
 
Die mail bleef je toch ook op laptop zien?
Je had toch een ander probleem dat ie dan al "gelezen" was op een ander apparaat (op je mobiel) Of begrijp ik dit verkeerd?
 
Ik was onduidelijk. Als ik de mail op de laptop gelezen had, was hij op mijn telefoon verdwenen, maar nu is dat hersteld.
 
Nog even vreemd met mijn telefoon, maar het probleem is weer terug. Nu, als ik de mail op mijn telefoon heb gelezen, zie ik deze op mijn laptop niet meer. Het is vervelend, want mijn laptop staat in mijn studio en mijn telefoon lees ik altijd eerst bij mijn ontbijt en kan dan niets meer later lezen en/of aanpassen.
Hoe kan ik dat veranderen?
 
alles op imap instellen dan ben je van dat probleem af.
 
Waar kan ik POP veranderen in IMAP?
Ik heb mail op mijn PC, laptop en telefoon?
 
Om het probleem op te lossen moet ik Synchronisatie uitschakelen. Waar doe ik dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan