Staafdiagram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
152
Is iemand hier bekend met staafdiagrammen binnen Access?
Ik kan dit zelf bouwen via lijnen en labels echter had ik wat geGoogled.
Had een MS Access applicatie gevonden echter mis ik het object: "mschrt20.ocx" Microsoft Chart Control 6.0 (SP4) (OLEDB)
Vervolgens ergens gedownload en in directorie: C:\WINDOWS\system32\mschrt20.ocx geplaatst.
Via reference geprobeerd de ocx te koppelen echter geen succes.
Ik ben niet echt thuis met ocx verwijzen via "verwijzingen" en wellicht heeft iemand een beter idee.
Nogmaals een eigen staafdiagram bouwen is altijd nog een optie.
 
Zo'n OCX moet wel worden geregistreerd.
Start een command scherm als Administrator en geef dan de volgende opdracht:
Code:
REGSVR32 C:\Windows\System32\mschrt20.ocx
 
Welke Access versie? Overigens is het totaal niet aan te bevelen om grafieken in (ongeacht de versie) grafieken in Access te maken. Gebruik daarvoor Excel waarin je linkjes legt met de tabellen/queries. Ik zou zeggen: doe geen moeite om dat in Access te doen. Bespaart je een hoop frustraties.
 
AccessGuru, vrees dat je geijk hebt. ocx registreren loopt niet goed en ik wil eigenlijk versie onafhankelijk werken. Denk dat ik een zaterdag misschien ook nog de zondag ga inleveren om een eigen staafdiagram te maken met lijntjes en labels.
 
Microsoft zélf beveelt deze constructie ook aan. In de nieuwere versies zit ook de grafieken optie er niet meer in. En in de oudere versies waar hij wél in zat, was het een lachtertje. Heeft nooit fatsoenlijk gewerkt. Je kunt het ook prima aansturen vanuit Access, dus er is weinig reden om Excel níet te gebruiken voor je grafieken.
 
Ik begrijp je alleen deze klant wilt rapporten gebruiken en dat is een eigen staafdiagram "even" optuigen wel zo handig.
Plus ik vind het ook leuk zo'n tooltje even in elkaar te zetten ;-)
 
Niemand houdt je tegen :). Desalniettemin zou ik voor een Excel object gaan dan. Overigens wordt in de cursus in de Handleidingen sectie uitgelegd hoe je dynamische staafdiagrammen kan maken zonder grafiekentool. Valt in het kader 'leuk om in elkaar te zetten' :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan