Rij toevoegen / rij verwijderen met macro en specifieke markering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommay

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2022
Berichten
2
Goedemiddag,

Ik heb een document en daarin wil ik een rij kopieren en deze plakken op de plek waar het eind markeringsteken staat. Daarnaast wil ik een rij verwijderen vanaf boven het eindmarkeringsteken (X). Er onder staat namelijk andere informatie die niet verwijdert moet worden. Als ik niet vanaf boven invoeg dan plakt hij het op den duur op de verkeerde plek daarom wil ik dat hij plakt boven de plek waar de (X) staat. In het document heb ik 2 knoppen. De eerst is rij toevoegen die voegt nu vanaf boven in maar moet eigenlijk boven de (X) invoegen. De 2e rij verwijderen die verwijdert nu van boven af, maar moet vanaf onder verwijderen. Heb al het halve internet afgezocht maar kom dit voorbeeld nog niet tegen. Iemand die kan helpen?

Mooiste zou zijn als de verwijder knop ook nog zo is dat hij niet alles kan verwijderen, dus dat er altijd 1 rij blijft staan.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!,

Groet,

Tom
 

Bijlagen

  • Kritisch Pad 2022.xlsm
    58 KB · Weergaven: 23
Gebruik in Excel:

- geen samengevoegde cellen
- kolom A en Rij 1
- geen 'beveilging' met wachtwoord

In Excel kun je geen rijen/kolommen verwijderen/toevoegen; het aantal rijen/kolommen in een werkblad is invariant.
In Excel kun je wel gegevens verplaatsen, bijv. door te sorteren.
Hoe beter gestruktureerd een Excel werkblad hoe minder formules of VBA-code je nodig hebt.
Excel is primair reken-, analyse-, sorteer-, filter-geredschap. De vormgeving is ondergeschikt aan deze funktionaliteiten.

Gebruik in VBA:
- geen 'Select'
- geen 'Activate'
 
Laatst bewerkt:
- geen samengevoegde cellen - Waarom niet?
- kolom A en Rij 1 - dat ziet er niet mooi uit en is toch ook niet noodzakelijk?
- geen 'beveilging' met wachtwoord - er zit geen wachtwoord op

In Excel kun je geen rijen/kolommen verwijderen/toevoegen; het aantal rijen/kolommen in een werkblad is invariant. - De knop doet dit toch echt alleen niet op de plek waar ik wil
In Excel kun je wel gegevens verplaatsen, bijv. door te sorteren - Het gaat niet om een datablad het is meer dat dit geprint wordt voor anderen om fysiek af te tekenen

Gebruik in VBA: - Deze macro is opgenomen dus heeft Excel zelf gedaan.
- geen 'Select' -
- geen 'Activate'
 
Maak namen van werkbladen niet onnodig lang: een formule/cel kan maar een beperkt aantal tekens bevatten.
Check de teksten nog eens op consitentie van schrijfwijze en typefouten.

Dit forum heeft, zoals zovele andere, een zoekfunktie. Al jouw vragen kunnen daarmee beantwoord worden.
 
Tegenstrijdigheden in je uitleg.

Daarnaast wil ik een rij verwijderen vanaf boven het eindmarkeringsteken (X)
die verwijdert nu van boven af, maar moet vanaf onder verwijderen

Misschien zoiets?
 

Bijlagen

  • Kritisch Pad 2022.xlsm
    54,8 KB · Weergaven: 12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan