Brother All-In-One printer, kan opstart programma niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Normaal staat er een logo om het programma op te starten voor wat ik uit wil voeren, bijvoorbeeld scannen, echter kan ik deze na een schoonmaak niet meer vinden op deze computer die niet van mij is.

Printen werkt via bijvoorbeeld Word prima, maar ik wil scannen.

Het betreft een Brother DCP-J725DW en Windows 10 op deze computer, beide zitten via wifi aan elkaar verbonden.

Heeft iemand goede suggesties of nog liever, de oplossing om het programma terug te vinden?
 
Laatst bewerkt:
> Startknop > Programma's en daar hoort die te staan (bij installatie toegevoegd). Zal wel onder de B van Brother staan.
 
Dank voor het meedenken.

Ik heb even op een alternatieve manier de All-In-One printer zo omgezet dat deze geen PDF bestanden, maar MPEG bestanden op een USB-stick zet, het is een tijdelijk alternatief.

Printen werkt, dus dat is het probleem niet.

De snelkoppeling is op het bureaublad weg, geen idee waar ik die kan vinden om het algemene programma van Brother op te starten zodat alles van uit het programma te benaderen is.

De All-In-One printer kan overweg met Windows 8, na de overschakeling op Windows 10 en zelfs 11 werkt deze ook goed, echter sinds de overstap van Windows 8 naar 10 niet meer vanaf de All-In-One printer zelf waar de nodige knoppen direct bereikbaar zijn. Met Windows 8 kon ik alles op het apparaat bedienen, bijvoorbeeld bij het scannen via de toetsen op het apparaat zelf merkte de computer op dat er iets gebeurde en opende automatisch het bij behorende programma.

1. Hoe krijg ik de snelkoppeling van het betreffende algemene programma van Brother terug?

2. Is er een update voor Windows 10 en mogelijk 11 die de All-In-one printer direct opmerkt als deze bediend wordt vanaf het apparaat zelf zoals dat het geval bij Windows 8 was?

3. Er draait wel een programma, tenslotte print de printer bij Word bijvoorbeeld zonder gezeur, maar daar blijft het dan ook bij, niet alle functies werken zoals met Windows 8 wel het geval was.

Ik kan het programma niet onder start vinden, mogelijk staat deze er ergens wel, ik zie het niet, er is iemand die de computer flink heeft lopen opschonen, sinds dien is het één en ander verdwenen.

De All-In-One printer heeft tussendoor zelf via wifi wel een update gehad, de computer volgens mij niet. Om te voorkomen dat er meerdere programma's voor het zelfde apparaat geïnstalleerd worden, wat kan ik het beste doen?
 
Laatst bewerkt:
Wat Route99 al aangeeft, de bijbehorende software opnieuw installeren, nu zijn alleen de drivers om te printen geïnstalleerd waardoor je kunt printen ..
 
Kan best zijn dat opnieuw installeren de oplossing is. Is wel vreemd dat het programma niet onder Start staat.

1. Hoe krijg ik de snelkoppeling van het betreffende algemene programma van Brother terug?

Kijk een snelkoppeling is snel gemaakt. Het exe-bestand = type toepassing staat in de map die aangemaakt is.
Die staat onder C-Program Files of Program Files (x86). De map zal ongetwijfeld Brother heten. "Scan"-exe zal er ook bij staan. Die even nakijken en met RMK snelkoppeling op bureaublad maken.
2. Is er een update voor Windows 10 en mogelijk 11 die de All-In-one printer direct opmerkt als deze bediend wordt vanaf het apparaat zelf zoals dat het geval bij Windows 8 was?

Je moet zelf altijd zorgen dat je de laatste updates hebt. En je kunt altijd kijken onder > Optionele updates of daar nieuwe drivers staan die in jouw geval beter geschikt zijn.

Heb je probleemoplosser uitgevoerd!?
18. Gebruik "Problemen oplossen" om problemen op te lossen
Ga naar > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > links staat > Problemen oplossen > Extra probleemoplossers

Tip
Gebruik het zoekvak = vergrootglas in de taakbalk en onder Windows > Instellingen want dan komen essentiële begrippen/instellingen snel naar voren.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben diverse berichten niet uit het oog verloren, heb het enorm druk. Ik ga het wel met de diverse tips uitzoeken, het kost mij tijd die ik op dit moment hard anders moet inzetten, ik kom hier op terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan