Asus touchpad kabel kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

murderboy

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
119
Goedemiddag,

Waarschijnlijk is mijn kabel kapot. Die tussen de touchpad en het moederbord. Dit van een Asus Vivobook X540U
De code op de kabel: Xinya E315127 RL (<omgekeerd) AWM 20696 80C 30V VW-1 HF

Nou vind ik wel wat kabels op ebay, aliexpress en nog wel wat. Maar dan klopt de AWM code wel, staat er bv wel mijn laptop type bij.
Maar klopt de rest van de code totaal niet. De enige exact kloppende code is direct 80 dollar, terwijl de rest nog niet eens 1 dollar is.

In hoeverre moet de kabel code kloppen? Of is alleen AWM relevant?

Alvast bedankt!
 
een oud "kabel"trucje behelst dat je de kabel aansluit en dan van begin af aan tot einde de kabel voorzichtig "kneedt"/beweegt.

Als er dan een contact of niet optreedt weet je dat op die plek een evt. breuk zit.

succes............
 
Hallo

Dergelijke flex kabeltjes gaan zelden of nooit kapot.

Hoe ben je tot deze conclusie gekomen ??? (gecontroleerd met multimeter ??)

Als ze al sneuvelen , is dit meestal door geforceerd verkeerd in te pluggen , waardoor de koperen baantjes zijn losgekomen.

Of corrosie door vocht.

Deze dienen wel volledig ingeplugd te zijn , en de vergrendeling niet vergeten.

De lengte , breedte , alsook aantal koperbaantjes en tussen afstand (pitch) van deze dient te kloppen.

De connector vergrendeling wordt meestal met een beetje kapton tape "bedekt" , om te voorkomen dat deze door schokken mocht loskomen.

Asus gebruikt meestal een 8 aderige flex met pitch 0.5 mm tussen trackpad en motherboard.


Dit is volgens mij wat er is gebruikt :

https://nl.aliexpress.com/item/4000...%3B-1%40salePrice%3BEUR%3Brecommend-recommend


Peter
 
Laatst bewerkt:
Kabel blijkt na test idd gewoon te werken. De aansluitingspunten ook.

Waarom ik daar aan dacht? Omdat de kabel losgeschoten is en alles voor die tijd gewoon gewerkt heeft.
Dus het leek mij niet echt logisch dat vanuit het niets dan wel het touchpad zelf dan wel iets in moederbord kapot zou zijn.
Dat is nou even de vraag, welk van de 2 het probleem is.
 
Hallo

Controleer de vergrendeling connector motherboard alsook trackpad.

Zet deze los als je de flatcable inplugd , en vergrendel deze dan pas.

Er bestaan verschillende modellen vergrendelingen (scharnierend of schuivend)

Mits de vergrendeling los was , zal het wel een scharnierend model zijn , die hier is toegepast.

Gebruik een loep o.i.d. om alles deftig te kunnen zien ...


Post anders eens een paar duidelijke foto's.

Wees voorzichtig met deze vergrendelingen , deze zijn voor iemand met weinig ervaring fragiel.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan