rapport als attachment in een mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,

Vanaf nu kan ik facturen rechtstreeks via mail opsturen... dus geen papierwerk meer
Kan ik dat automatisch laten verlopen?
Mailadres automatisch invoeren
Onderwerp genereren
Een paar lijnen inhoud en dan natuurlijk het rapport als attachement

Kan iemand uitleggen hoe dat moet?

Bedankt
JP
 
Ja, dat kan. Is ook niet zo moeilijk, zeker niet als je Outlook gebruikt. Dan heb je voldoende opmaak mogelijkheden. Wél wat werk. Gebruik je SendObject, dan is het een stukje makkelijker, maar zijn de mogelijkheden minder uitgebreid. Dus eerst die keuze maken :).
 
ik probeerde
DoCmd.SendObject , , , "mijn_naam@telenet.be", , , "Document via access", "hier vind je een woordje uitleg", True, "c:\Docu\13051527_VOO_220322.pdf"
Hierna opent zich de mailserver via outlook, waarna ik op verzenden klik
Er komt niets in mijn mailbox, en ook het document wordt niet verzonden
Wat doe ik dan fout
Ik gebruik, ook geen outlook, mijn provider is telenet, en ik gebruik hun webbasede mailapplicatie
voor mij ziet dat sendobject gedoe er voldoende uit dus, waarschijnlijk vind ik hier wat ik zoek
bedankt
 
telenet webmail is, zoals het zelf zegt, een webservice. Sendobject gebruikt standaard Outlook, vandaar dat er ook een outlook venster wordt geopend. Om de mail via de webapplicatie te versturen heb je een connector van telenet nodig. Ik zou eens contact opnemen met de Telenet technische dienst hiervoor.
 
voor mij ziet dat sendobject gedoe er voldoende uit dus, waarschijnlijk vind ik hier wat ik zoek
Dan is het toch simpel? Richt je Outlook in voor gebruik met je web provider, en laat Access verder z'n gang gaan. Niemand dwingt je om je mail met Outlook te bekijken/behandelen(, al is er uiteraard niks op tegen om het eens te proberen). Zolang het maar in staat is om mails te versturen met je provider dan is het ok. De oplossing om vanuit Access mail te versturen met een webclient is behoorlijk ingewikkeld. Die klop je niet in één regeltje in je formulier. Keep it simpel. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan