Smart TV kan mappen op PC niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FataMorgana

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
Berichten
222
Sinds enkele jaren heb ik pas een 'echte SMART-TV', meer vanwege de aanbieding, mooier beeld en voordeliger stroomverbruik. Veel 'smart' deed ik er nooit mee. Tot ik vorig jaar (eindelijk) ontdekte hoe ik mijn opgeslagen video's op de PC nu ook via het netwerk op TV kon bekijken! Voorheen gebruikte ik daarvoor een losse mediabox, aangesloten op mijn oudere TV's. Maar wat is nu mijn probleem:

Het merk TV (LG) doet er vermoedelijk niet toe; ik denk dat mijn probleem iets met rechten te maken moet hebben waarmee de 'mediaserver' van Windows Media Player werkt.
Maar in het begin werkte het goed! 'Iets' is opeens veranderd maar ik kom er niet uit.

Zie afbeeldingen.
Op de TV kon ik prima de mappen zien die ik op mijn PC had gemaakt om de diverse soorten video's in categorieën te verdelen. Van muziekvideo's, Twitter-video's tot complete speelfilms.
Maar 'opeens' krijg ik na het klikken op 'Mappen' de foutmelding van het laatste plaatje en krijg ik weer het beginscherm...
Als ik op 'Alle video's' klik, krijg ik wel de hele lijst gedeelde video's te zien! Maar alles dus van A tot Z en dit is zeer lastig scrollen steeds om te vinden wat ik wil zien, in een bijna eindeloze lijst...

In Windows Media Player zie ik alle mappen uiteraard prima en ik weet niet of het invloed heeft op wat de TV ziet, maar ik start de WMP regelmatig even op (los van de altijd actieve streaming service) om de lijsten bij te laten werken, na wat nieuwe downloads en verplaatsingen naar andere of nieuwe mappen. Door de jaren heen is dit best aardig wat geworden.

Andersom, dus vanuit de PC een bestand kiezen en dan weergeven op mijn TV werkt ook prima.

Ik heb al met de rechten zitten rommelen maar omdat ik geen flauw idee heb hoe het probleem is ontstaan, maak ik het dan soms nog erger en kan ik opeens niks meer zien.
Alle mappen met relevante video's heb ik gedeeld en de rechten 'standaard' ingesteld, gewoon zoals het vanaf het begin stond en het goed werkte.

Ik hoop dat dit probleem herkend wordt, want dat zou het kijken via mijn TV met de afstandsbediening weer een stuk eenvoudiger maken.
 

Bijlagen

  • Windows Media Streamen naar Smart TV 1.jpg
    Windows Media Streamen naar Smart TV 1.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 36
  • Windows Media Streamen naar Smart TV 2.jpg
    Windows Media Streamen naar Smart TV 2.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 30
  • Windows Media Streamen naar Smart TV 3.jpg
    Windows Media Streamen naar Smart TV 3.jpg
    647,3 KB · Weergaven: 30
  • Windows Media Streamen naar Smart TV 4.jpg
    Windows Media Streamen naar Smart TV 4.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 32
Hoe maakt die verbinding? Netwerk, router, opslagapparaat/NAS? Lijkt mij als je de structuur op de pc kent de TV beter als monitor/beeldscherm kunt gebruiken via de grafische kaart?
 
Hoe maakt die verbinding? Netwerk, router, opslagapparaat/NAS? Lijkt mij als je de structuur op de pc kent de TV beter als monitor/beeldscherm kunt gebruiken via de grafische kaart?

Ik spreek over 'netwerk'... Gewoon bekabeld op de netwerkswitch.
Die kabel lag er al voor de eerder genoemde mediabox dus wat is nu simpeler en beter.

Ik wil dan ook niet vanuit mijn PC films kijken en 'slechts' weergeven op de TV... Wil gewoon vanuit de TV dat doen. Wat ook prima kon. Tot...
Dat is mijn vraag.
 
Heb je wel een DLNA server op je PC aan staan?
https://www.pc-tips.info/tips/windows-tips/dnla-activeren-windows-10/

De DLNA client van je TV kan daar dan mee overweg:
https://eguide.lgappstv.com/manual/gb/12005_1.html

Als je goed hebt gelezen: Ik stream al vanuit mijn PC, die fungeert als mediaserver en kan beide kanten op communiceren! Anders ziet de TV mijn PC niet. Op de plaatjes kan je dat zien.
Zou nog een screen kunnen maken dat ook mijn TV zichtbaar is vanuit mijn PC maar dat lijkt me vanzelfsprekend...

Het gaat alleen om de mappen op mijn PC die op een of andere manier de verbinding verbreken en ik opnieuw moet beginnen.
 
Blijkbaar kent (nog) niemand die foutmelding die ik krijg bij het proberen te openen van de 'Mappen' onder 'Videos'.
Het blijft een vreemd probleem wat ik echt nergens terug kan vinden.

Ik kan hier nog aan toevoegen dat het WEL goed gaat bij het openen van de 'Afbeeldingen'!
Op mijn PC heb ik naast de hoofdmap voor videobestanden ook een hoofdmap voor afbeeldingen, met daaronder weer diverse submappen voor het soort afbeeldingen.
Die heb ik op exact dezelfde manier gedeeld en die kan ik wel openen op de TV en alles prima bekijken.

Aan het delen en de rechten daarop lijkt het dus niet te liggen...
Bizar probleem. Ik hoop dat er toch nog iemand langskomt met een goed idee.
 
Dus al ik het goed begrijp, is het alleen bij de mappen van Video's?
Heb je bij de andere mappen soms ingesteld dat ze mogen delen en bij de video's niet?

Ik denk met je mee hè, dus ik zie de situatie niet in het echt en moet dus gissen.
 
@femke98 Alle hoofdmappen waarin ik mijn media heb opgeslagen (muziek, afbeeldingen en video's) heb ik gedeeld.
Niet alle submappen daaronder apart. Dat zou ook kunnen, via ; Eigenschappen van...' - Tabblad 'Delen' - 'Geavanceerd delen' - Vinkje zetten in hokje 'Deze map delen'. Bij alle hoofdmappen staat daar wel maar bij de submappen staat daar geen vinkje, zowel van de map met de afbeeldingen als die met de video's.
Vanmorgen heb ik voor de zekerheid nog een keer gekeken. Ik zie alles wel 'in het echt' maar na uren zoeken 'zie' ik het gewoon niet meer... :p

Het enige verschil wat ik heb aangebracht is:
Bij 'Eigenschappen van mapnaam' (waar de afbeeldingen in staan) op tabblad 'Aanpassen' 'Deze map optimaliseren voor: afbeeldingen' en de map met video's staat op 'Video's'... Leek me logisch. Maar dit lijkt me niets uit te maken of de mappen gezien worden, alleen op welke manier de indexering zal plaatsvinden van de relatief kleinere afbeeldingen en grotere video's?

Verder is zo te zien alles gewoon hetzelfde.

Misschien overbodig te vermelden maar op mijn TV kan ik onder 'Alle video's' dus ook echt alles zien wat er op mijn PC en externe dataschijf staat, dus ook de lokaal op de C-schijf opgeslagen bestanden van bijvoorbeeld Instagram, waar ik met een appje ook wel eens enkele profielen van heb gedownload. Om te proberen. Al die (korte) video's zie ik dan ook en daarom is die lijst zo gruwelijk lang.
Als ik de mappen weer zou kunnen zien, kan ik sneller kiezen wat ik wil kijken...

Bedankt iig voor het meedenken!
 
Alles even opnieuw opstarten? Dat wil nog weleens helpen.
Dat heb ik hier ook weleens, niet met mijn tv maar bijv. met een wifi printer die wel aanstaan maar geen verbinding maakt. Kabeltje er even uit, dan er weer in en gaan.

Dus in jouw geval, het netwerk even opnieuw opstarten, je pc opstarten en je tv. En dan eens kijken wat het doet.
Soms is het makkelijker dan we denken.
 
Hahaha! Ik heb dit probleem al maanden. En de PC gaat elke dag uit, de TV uiteraard ook.
En zelfs het modem/de router zijn in de tussentijd wel een keer uit/aan geweest, als ik bijvoorbeeld problemen had met de TV-ontvangst via KPN.
Staat los van dit probleem natuurlijk. Dit kan de oplossing ook niet forceren.
Maar idd... Soms zijn het de simpelste dingen waar je niet aan gedacht hebt...

Het stomste is gewoon dat het heeft gewerkt. Wat kan er nu gebeurd zijn...

Misschien moet ik alles juist weer eens helemaal NIET delen, Windows Media Player herinstalleren, andere naam geven aan de 'mediaserver'... Helemaal opnieuw beginnen.
Als ik er een keer een dagje zin in heb, zal ik eens kijken. Wordt vervolgd.
 
Ja kunt eens nagaan wat je als laatste hebt gedaan nadat het niet meer werkte.
Soms is het idd iets heel kleins, maar je moet het wel weten natuurlijk.

En misschien is het nu de hoogste tijd om alles eens zo in te stellen dat het wel gaat werken zoals jij dat wilt.
Ik zeg succes en we horen wel of het is gaan werken?
 
Kijk eens of hier nog wat bij staat. Met name die instellingen Particulier, Openbaar en alle netwerken genoemd door Asteroid.
 
Kijk eens of hier nog wat bij staat. Met name die instellingen Particulier, Openbaar en alle netwerken genoemd door Asteroid.

Dank voor de reactie Senso.
Vreemd genoeg had ik daar geen melding van gekregen, dus lees ik dit pas nu (zaterdagmorgen)! Maar goed.

Dit is wel degelijk een interessante draad, waarin het ook gaat over de toegang vanaf de TV naar de video's op de PC!
Ik heb de 'solution' even helemaal gevolgd. En had idd vrijwel alles gewoon hetzelfde staan, op het laatste punt na (zie afbeelding). Bekijk bijlage 363741
Geen idee waarom ik het wachtwoord 'aan' had staan...
Volgens mij deed dit al niets want ik kan de afbeeldingen immers wel allemaal gewoon zien.
En inderdaad: dit maakte uiteindelijk ook niets uit.

In dat draadje las ik nog wel van anderen dat ze een soortgelijk probleem hadden. Konden voorheen wel gewoon vanaf de TV alles benaderen en na een update of herinstallatie van Windows opeens niet meer... En nog steeds niet.
Ik zal deze link wel even bewaren en het nog eens van voor naar achter uitpluizen, of ik iets over het hoofd zie.
Ben er nog niet, maar als het met de afbeeldingen gewoon kan... Waarom dan niet met de video's, wat eerst ook gewoon kon.
 
Opgelost...

Nou mensen, net nog vanmorgen gaf ik aan dat de draad die Senso postte niet tot de oplossing had geleid.
Ik ging net nog even verder zoeken. Wilde de media-server-service even stoppen/starten, of dit misschien na die ene laatste aanpassing nog effect zou hebben, en nog even kijken of ik in Windows Media Player sowieso nog iets kon doen.
Toen zag ik de situatie zoals op dit plaatje valt te zien: bibliotheek.png
Onder de map 'Data2' staan dus de meeste van mijn video's, maar de map 'Data' stond nog als 'Openbare opslaglocatie...' aangemerkt.
Dit heb ik gewijzigd zoals het nu te zien is.
Ik zet mijn TV aan, klik op Video's en Mappen en... het duurt allemaal wat lang maar hij moet alles weer even schikken of zo, maar de mappen komen weer in beeld! En daarin uiteraard dan ook alle videobestanden.
Het is (opeens) opgelost!

Overigens is die map 'Data' ook nog steeds zichtbaar... Maar daaronder staan geen video's meer. Ik had eerst 1 grote DATA-map waar alles in stond; van Word-documenten tot PDF's en zo. En ook video's in een map. Die heb ik los gemaakt, waarna mogelijk die problemen kwamen? Dat weet ik niet goed meer want is maanden geleden en kijk echt niet zo heel vaak Video's van de PC op m'n TV.

Hoe het ook zij... Op dit moment is het opgelost en ik zal dit topic zo als zodanig markeren.

Blijft een janboel al die mogelijke en onmogelijke instellingen in Windows die de boel kunnen maken en breken... Wordt er niet simpeler op. :p:D

Bedankt aan alle meedenkers die me uiteindelijk toch opnieuw steeds weer aan het zoeken brachten. :thumb:
 
Wilde de media-server-service even stoppen/starten, of dit misschien na die ene laatste aanpassing nog effect zou hebben
Dus je had niet alles opnieuw opgestart!!

Gelukkig is het nu opgelost maar ik zou als ik jou was, alles eens opnieuw doen, zodat het wat makkelijker en duidelijker wordt wat je nu wel of niet wilt streamen.
 
Dus je had niet alles opnieuw opgestart!!

Lol... Vanmorgen na die ene aanpassing die ik beschreef nog niet.

Ja, nu ik iets meer een idee heb wat van invloed is (kan zijn) op wat ik wel en niet zie op mijn TV, kan ik misschien toch beter een keer alles opnieuw instellen.
Als ik mijn media-mappen dan tenminste op orde heb, anders blijf ik bezig. ;-)
Maar op dit moment ben ik al blij dat ik weer kan kijken zoals ik wil kijken. Dan beter nergens aankomen! Ik heb ervaring dat dit vaker dingen verstoort. Haha!
 
Complimenten! Je bent een echte diehard.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan