afbeeldingen importeren, elk op een sticker in Word template

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmigo

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
11
Goedenmiddag,

Volgens mij moet hier een manier voor zijn.

Ik heb stickervellen gekocht bij Avery en het bijbehorende Word template gedownload. Nu heb ik een leeg Word document, één pagina met 16 lege stickers. Momenteel heb ik meer dan 500 unieke barcodes (SVG afbeeldingen) die ik ieder op een eigen sticker in Word wil zetten. Nu moet ik eerst rechts klikken op een lege sticker, daarna kiezen voor "Tekst toevoegen" en vervolgens uit mijn verkenner een barcode afbeelding klikken en slepen naar die sticker. Direct slepen vanuit verkenner lukt ook niet, ik moet ècht eerst een lege sticker selecteren etc.

Is hier misschien een snelle manier voor, zodat ik hier niet een hele werkdag mee bezig hoef te zijn? :)
Bijvoorbeeld dat ik alle afbeeldingen in Word kan importeren en dat ze automatisch ieder op een eigen sticker komen te staan?

Bijgevoegd heb ik het lege sticker template in Word-formaat.

Bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • Avery_80x30-R.docx
    14,6 KB · Weergaven: 33
Nu moet ik eerst rechts klikken op een lege sticker, daarna kiezen voor "Tekst toevoegen" en vervolgens uit mijn verkenner een barcode afbeelding klikken en slepen naar die sticker.
Dat hoeft niet.
Direct slepen vanuit verkenner lukt ook niet, ik moet ècht eerst een lege sticker selecteren etc.
Dat lukt wel. Wel eerst in het kader klikken.
Dat begrijp ik niet, want als op de I-balk klik met de linkermuisknop dan kan ik zo een afbeelding in het kader slepen.
Wel eerst in ieder kader klikken.
 
Laatst bewerkt:
Nu moet ik eerst rechts klikken op een lege sticker
'Stickers' in Word zijn niet echt stickers, maar cellen in een tabel. Als je een stickersjabloon opent, zoals je gedaan hebt, dan krijg je normaal gesproken een tabel met daarin de afmetingen zoals die voor dat stickersjabloon gelden. Helaas krijg jij een sjabloon met niet alleen de tabel, maar in elke cel ook nog eens een tekstkader. Daar heb je dus geen moer aan. Beter is het om vanuit het Word menu het juiste stickerpatroon te laden. Dan krijg je wél een bruikbaar stickervel waarin je probleemloos kan slepen. Nu zitten die nutteloze tekstkaders in de weg.
Daarnaast heb je best een groot aantal, en dan is het veel beter om een Samenvoeging te maken met het stickerveld. Ook daarvoor geldt natuurlijk: een stickersjabloon met op de eerste pagina tekstkaders is nutteloos. En het is een beetje lastig om de samenvoeging te maken, omdat Word een beetje moeilijk doet over samenvoegen met afbeeldingen. Maar het kan wel.
 
Dat hoeft niet.

Dat lukt wel. Wel eerst in het kader klikken.
Dat begrijp ik niet, want als op de I-balk klik met de linkermuisknop dan kan ik zo een afbeelding in het kader slepen.
Wel eerst in ieder kader klikken.

Nog eens geprobeerd, maar de "sticker" aanklikken werkt blijkbaar alleen bij de twee bovenste. Verder, als ik die twee heb gedaan, dan moet ik echt eerst op "tekst toevoegen" klikken bij de volgende lege vakken anders krijg ik de barcodes er niet in.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals: gebruik een standaard etikettenvel zonder die tekstvakken. Nergens voor nodig. Tenzij je van ontberingen houdt. In dat geval kan ik je nog een vakantie naar Siberië aanbevelen :).
 
Dat is vreemd. Bij mij kan ik slepen naar/in alle kaders. Ik klik naast de I balk de cursor knippert dan en dan sleep ik de afbeelding in het kader. Zo doe ik dat bij alle kaders.
 
Ik ga geen reclame maken voor een vakantie in Siberië.:d:d:d
 
Nogmaals: gebruik een standaard etikettenvel zonder die tekstvakken. Nergens voor nodig. Tenzij je van ontberingen houdt. In dat geval kan ik je nog een vakantie naar Siberië aanbevelen :).

Het stickervel dat ik gebruik is van Avery en hoort bij de productcode van de stickers die ik bij hen heb besteld. Ik denk niet dat ik elders een normaal stickervel in de juiste afmetingen kan vinden, of misschien toch? Als ik de tekstvakken zelf verwijder dan blijven deze gewoon staan.

Ik denk dat er iets totaal mis is het dit document :confused:
Inderdaad een versie gemaakt in Word2010, maar een ander document hebben ze helaas niet.

Ik ga maar even verder uitzoeken hoe ik dit kan oplossen.
Misschien kan ik meer doen als ik het document opsla als nieuwere versie.
In ieder geval bedankt voor alle reacties!

EDIT:
Na het document op te slaan in een nieuwer (.docx) formaat, lukt het wel om de barcodes stuk voor stuk in de stickers te krijgen. Het enige nadeel is dat de afbeeldingen allemaal een stuk dichter bij de rechterrand van de sticker worden geplaatst. Ik kan de afbeeldingen niet selecteren om ze te verplaatsen met tekstterugloop om het kader. Niet helemaal tevreden dus, maar dit is niet zo'n ramp.
 
Laatst bewerkt:
Geef de juiste code eens van je Avery etiketten. Volgens mij heb je alleen de afmetingen in je documentnaam gezet. Daar kan ik niks mee. Als je in Word etiketten maakt, kun je kiezen welk model.

Avery Etiketten.jpg

Hier staan dus alle Avery codes die in Europa beschikbaar zijn. Die code vind je, als het goed is, op de doos.
 
Geef de juiste code eens van je Avery etiketten. Volgens mij heb je alleen de afmetingen in je documentnaam gezet. Daar kan ik niks mee. Als je in Word etiketten maakt, kun je kiezen welk model.

Ah, dan ga ik dat even proberen. De softwarecode van de Avery etiketten is:
Code:
80x30-R

Het artikelnummer is:
Code:
E-PRP-80x30-R

Ze zitten per 16 op een A4 formaat vel
 
Laatst bewerkt:
Da's een code die ik niet terug zie in de lijst met etiketten. Je hebt, als ik bij Avery kijk, ook een onhandig etiket besteld. Dit is jouw etiket, geloof ik:

Avery 8030.jpg

En dat ziet er qua bestellen (en prijs) net zo uit als deze:

Avery 3652.jpg

Maar er is één klein, wezenlijk verschil dat je kunt zien bij de pijl: er is een extra code beschikbaar. En dát is de code waaronder je dit specifieke etiket kunt terugvinden in Word:

Avery 3652 Word.jpg

En dat maakt werken met etiketten in Word tot een hele simpele klus, want dit etiket is dus (zonder die totaal overbodige tekstkaders) prima te gebruiken in allerlei Word toepassingen.

Samenvattend: als ík met etiketten moet werken, dan zorg ik er altijd voor dat ik etiketten koop waarvoor een gangbaar model te koop is in de kantoorboekhandel. Of online natuurlijk. Daarbij zitten er in Word lijsten van verschillende fabrikanten, en per fabrikant een hele hoop soorten etiketten. Bijna alles wat je nodig zou kúnnen hebben, zit er wel tussen. En mocht dat tóch niet het geval zijn, zoals bij jou etiket, dan kun je altijd op basis van jouw etiket een nieuw etiket maken, gebaseerd op de maten die je dan zelf even op jouw etikettenvel moet opmeten. De knop daarvoor zie je ook in het laatste plaatje. Wat je dus níet moet doen, al kun je de maten die je nodig hebt prima uit het geleverde Word sjabloon halen, is etiketten maken op basis van dat gedownloade sjabloon :).
 

Bijlagen

  • Avery 3652.jpg
    Avery 3652.jpg
    169,8 KB · Weergaven: 26
SVG werkt niet in word als deze ouder is dan 2019.
Welke versie heb je? met de nieuwere versies is het veel makkelijker om je probleem op te lossen.
 
Ik heb nergens gelezen dat TS problemen had met het inlezen van zijn SVG bestanden. Hooguit dat hij dat per stuk moest doen. Dus, tenzij je een betere glazen bol hebt als ik: waar lees je uit af dat TS wél een probleem heeft?
 
Is hier misschien een snelle manier voor, zodat ik hier niet een hele werkdag mee bezig hoef te zijn?
Als we nu eens de versie van TS wisten, dan konden we afhankelijk van de versie:
  • of mailmerge en barcode genereren adviseren;
  • of mailmerge en SVG-bestanden.
 
Je hebt toch geen afbeeldingen nodig voor Barcodes ? Dat kan met het lettertype Code 128 bijv. ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan