Kan niet scannen met HP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik heb een HP Officejet 6500A Plus. Ik ben overgegaan van netwerkverbinding naar verbinding met USB, maar slaag er niet in om te scannen (afdrukken gaat wel). Ik krijg steeds de melding, dat er geen communicatie mogelijk is. De HP-dokter-app lost het niet op.

Dit geldt overigens alleen voor de HP Smart-app. Met de basissoftware kan ik wél scannen.

Wie kan mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, HP-Smart werkt bij mij ook niet en ik denk dat dit is omdat de versie dan niet de juiste is. Op de pagina van de volgende link vindt u uitleg, download links en probleemoplossing.

https://support.hp.com/be-nl/document/ish_2240602-1806801-16

Hier staat ook: Voor Windows 10 versie 1803 of eerder, download en installeer HP Easy Start van 123.hp.com/setup.

De scanners die ik heb zijn wel eens niet te installeren onder Windows 10, wat ik dan, in plaats van de geleverde software, gebruik is IrfanView. Misschien heeft dat de functies die u zoekt en nog meer, zoals automatische kleuraanpassing.
 
Hallo, HP-Smart werkt bij mij ook niet en ik denk dat dit is omdat de versie dan niet de juiste is. Op de pagina van de volgende link vindt u uitleg, download links en probleemoplossing.

https://support.hp.com/be-nl/document/ish_2240602-1806801-16

Hier staat ook: Voor Windows 10 versie 1803 of eerder, download en installeer HP Easy Start van 123.hp.com/setup.

De scanners die ik heb zijn wel eens niet te installeren onder Windows 10, wat ik dan, in plaats van de geleverde software, gebruik is IrfanView. Misschien heeft dat de functies die u zoekt en nog meer, zoals automatische kleuraanpassing.



IrfanView (goede suggestie) kan de Twain-driver niet vinden (?) en Esay Start herkent de printer, maar gaat vervolgens zoeken naar mijn "softwarebehoeften". Daar blijft die steken, kennelijk omdat die geen verbinding kan maken.

Maar het gekke is dus: wel printen, maar niet scannen.............
 
Voor IrfanView moet de twain driver in de Windows folder staan, in de overeenkomstige sub map twain_32 of twain_64. Eventueel kan u de voor uw Windows versie geschikte twain driver vinden op de support en download pagina's van HP. Het punt kan zijn dat de twain driver wel in Windows twain map aanwezig is maar u een 32 of 64 bits versie van IrfanView moet installeren. IrfanView moet de twain driver kunnen zien als die in de genoemde mappen staat en ziet u deze daar in beide niet dan moet u deze sowieso installeren. Bij mijn Canon scanner staat er de map CNQ4803 in twain32 en ik heb 64 bits IrfanView maar het werkt wel. Ik kan dus niet voor iedere situatie spreken en ga er vanuit dat u de twain driver bij HP kan downloaden.
 
Het lukt helaas niet. Hij wil domweg geen verbinding maken met de scanner, maar kan wel printen.
 
Gedaan, maar niet geholpen. Als ik wil printen, dan start de printer, maar op het scherm verschijnt de melding, dat communicatie onmogelijk is. Maar hij print dus wel.
 
18. Gebruik "Problemen oplossen" om problemen op te lossen
Ga naar > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > links staat > Problemen oplossen
 
Dit al gedaan? https://support.hp.com/nl-nl/help/printscandoctor-scanning-problems

Gebruik HP Print and scan Doctor op uw Windows-computer om problemen met afdrukken en scannen vast te stellen en op te lossen. Controleer of er papier in de hoofdlade is geplaatst en schakel vervolgens de printer in. Download HP Print and Scan Doctor en volg de installatie-instructies. Open het hulpprogramma.
 
De print doctor van HP start niet, mogelijk omdat er geen communicatie is.

Ik ben nu zo ver gegaan, dat ik Windows 10 opnieuw heb geïnstalleerd. Tot mijn verrassing is communicatie nog steeds onmogelijk, terwijl het nota bene een USB-verbinding is. Ook de doctor start niet. En printen lukt dus wel.....

Ik heb ook de printer gereset naar fabrieksinstellingen, geen resultaat.
 
En daarbij eerst de software geïnstalleerd en daarna de printer verbonden via USB ?
 
Zouden dan alleen de drivers van de printer geïnstalleerd worden en niet van de scanner ?
Welke drivers gebruik je ?
 
Zouden dan alleen de drivers van de printer geïnstalleerd worden en niet van de scanner ?
Welke drivers gebruik je ?

De drivers, die met de installatiefile meekomen? Hoe kan ik de naam van de drivers zien? Is het wellicht dit?

Driver Name: printqueue.inf
Class Guid: {1ed2bbf9-11f0-4084-b21f-ad83a8e6dcdc}
Driver Date: 06/21/2006
Driver Version: 10.0.19041.1
Driver Provider: Microsoft
Driver Section: NO_DRV_LOCAL
Driver Rank: 0x0
Matching Device Id: PRINTENUM\LocalPrintQueue
Outranked Drivers: c_swdevice.inf:SWD\GenericRaw:00FF3001
Device Updated: false
Parent Device: USBPRINT\HPOfficejet_6500_E710n-z\7&152ea82&0&USB001
 
Mijn ervaring met HP is dat HP nooit wat oplost. Heb je de laatste updates van Windows? Heb je gekeken onder optionele updates/stuurprogramma's van Windows. Wie beheert de printer/scanner > Windows? Heb je de USB-kabel er uit getrokken, ook de stroomtoevoer. Heb je Windows probleemoplosser gebruikt? Scanner is een apart exe-bestand en ook denk ik andere drivers.
 
Laatst bewerkt:
Dan is het laatste wat ík je kan adviseren, contact opnemen met HP ..
Uiteraard vermeld je bij contact je Win10versie/build, welke drivers (versie+datum)je geïnstalleerd hebt, en dat je software HP Print en Scan Doctor niet start ..

Succes
 
Google "HP Officejet 6500A usb scan problem".
En vind https://h30434.www3.hp.com/t5/Scann...es-after-upgrading-to-Windows-10/td-p/5935015
In dit draadje schijnt het probleem te zijn opgelost/solved.

In dit draadje zat zeer verrassend de oplossing: VueScan. In eerste instantie het zelfde probleem: geen communicatie. Ik besloot het te melden bij VueScan en al heel snel had ik antwoord: zet de printer uit en weer aan en dan zal die zelf de boel repareren. Dit werkte en tot mijn verrassing doet zelfs HP Smart het nu.

Uiteraard heb ik de afgelopen week de printer herhaaldelijk opnieuw gestart en zelfs ben ik zo ver gegaan om Windows opnieuw te installeren. Ik begrijp niet goed, dat VueScan dat zo simpel op kon lossen, tenzij VueScan zelf een of andere driver heeft geïnstalleerd.

Ik dank iedereen voor de geweldige hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan