Kaspersky

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariton

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Berichten
152
Is deze russische virusscanner nog veilig nu met de oorlog in Oekraine?
Heb hem eind vorig jaar weer met een jaar verlengd.
 
Je moet zelf inschatten of data je lief is.
Ik kan me indenken dat grote bedrijven hun contract met dit bedrijf opzeggen.
 
Grotere bedrijven zeggen het contract op als solidariteit aan Oekraïne.
De vraag of deze software nog veilig kan ik niet bepalen.
Het lijkt mij niet logisch dat de software van de een op de andere dag onveilig zou zijn.
 
Oekraïne maakt Kaspersky niet (on)veiliger. Net zoals een blauw-geel vlaggetje ophangen de invasie niet leuker maakt.
Je kunt het beste gewoon doen wat je deed.
 
Afgezien van de veiligheid bestaat er ook nog een morele verantwoordelijkheid. Je zult maar in de schoenen van de Oekraïners staan! Dat is toch met geen pen te beschrijven welke ellende deze mensen nu meemaken.
 
Net als bij de Amerikaanse overheid wordt Kaspersky bij de Nederlandse overheid om veiligheidsredenen al lang niet meer gebruikt. Sinds 2014 krijgen we vanuit Rusland veel cyber aanvallen op ons dak. Dan is het logisch dat je Russische software niet diep in je besturingssysteem wilt hebben. Met name "security" software (zoals Kaspersky) graaft zich diep in je besturingssysteem. Mijn advies aan iedereen: geen Kaspersky !!

aanvulling
Hoofdkantoor is in Moskou. Oprichter van bedrijf is Eugene Kaspersky, een voormalig "Russisch Inlichtingen Officier" :eek:
 
Laatst bewerkt:
Ja, goed, dan kun je ook zeggen, kom eens met bewijzen van crimineel handelen door Kaspersky. Het is een bedrijf en als jouw broer een crimineel is, ben jij dan ook een crimineel? Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Kijk, ik denk dat alle beveiligingsprogramma's in staat zijn gegevens van jouw pc te "stelen" of te misbruiken. Welke overheid is hier niet mee bezig. De Nederlandse, de Amerikaanse, Israëlische overheid e.a., allemaal dus. Lees de tig artikelen op internet maar. Ik doe meer een beroep op de morele verantwoordelijk om geen "Russische producten" meer te kopen.
 
Laatst bewerkt:
CyberNews.com? Niet echt overtuigend. At CyberNews, which belongs to adtech lt, UAB, legal entity number 305084400, established at Vokiečių g. 26, LT-01130, Vilnius, Lithuania.
Lees even de geschiedenis.

Norton
Best alternative to Kaspersky antivirus
Dat staat op de eerste pagina! Heel zwak en bedroevend om dat zo te doen. Dan trek je al snel de onafhankelijk in twijfel.

Maar goed het maakt mij niet uit, ik weet dat al die programma's en ook Microsoft "stelen" en niet te vertrouwen zijn. Ze nemen ook allemaal een loopje met de privacy.
 
Als ze het in Litouwen op de zwarte lijst zetten dan moeten wij het op zeker doen.
Net kwam ik een pagina "25 alternatives for Kaspersky" tegen... ik denk dat iedereen op zoek is naar een alternatief :d

ik weet dat al die programma's en ook Microsoft "stelen" en niet te vertrouwen zijn.
Waarom dan toch een pc in gebruik?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan