MS Access link naar tabel bevat username

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mannie1968

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
15
Hi,

Ik heb een Accessmodel gemaakt, helaas gaan wij nu over van H:/Afdeling/....... naar c:/user/piet/afdeling.....
maar als klaas de gelinkte tabellen wil gebruiken gaat dat niet omdat zijn inlog: c:/user/klaas/afdeling... is.

Snap je mijn probleem?
Hoe de link naar input tabellen variabel op te zetten zodat het niet uitmaakt welke usernaam met het access model werkt?
 
Leg eens uit wat de bedoeling (en het systeem) was/wordt, want ik snap er geen hout van. Een gekoppelde tabel in een database duidt op een (gedeeltelijke) FE_BE constructie, waarbij de FE lokaal staat (bij de gebruiker) en de BE op een centrale lokatie waar iedereen bij kan. Het heeft geen enkele zin om de BE bij één specifieke gebruiker op de lokale pc te zetten, want daar kan geen enkele andere gebruiker bij. Ik ken geen enkel bedrijf waarbij niet minstens één gezamenlijke schijf is waar iedereen bij kan. Zou bijzonder knullig zijn van het bedrijf als ze dat zo willen inrichten.
 
Zijn jullie home drives overgezet naar de cloud? Waarschijnlijk worden via jullie eigen user accounts de afdelingsschijf benaderd. 2 mogelijkheden: maak op elke PC die de app gebruikt een netwerk drive \\MijnAfdeling aan die naar het juiste pad verwijst, of link de tabellen via VBA-code waarin je de user login dynamisch verwerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan