• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

TW formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heva69

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2022
Hallo ik zou graag willen weten hoe ik de tw formule kan gebruiken als mijn stortingen elk jaar vergroten door de inflatie.
bv. ik wil 1000 per jaar storten maar elk jaar met die 1000 doe ik nog de inflatie erbij dus jaar 1: 1000, jaar 2: 1020 (als inflatie 2% is)

Bedankt voor jullie antwoord

Wat wil je precies berekenen?

De toekomstige waarde (TW) is de waarde die een investering nu (eenmalig en/of periodiek) in de toekomst zal krijgen... dat heeft dus niet te maken met storingen die je in de toekomst wilt doen om je koopkracht op peil te houden. Jij zoekt denk ik zoiets als: (storting jaar x) = 1000 * (1 + i)^x, waarbij i = jaarlijkse inflatiepercentage.

Dus bij jaarlijkse inflatie van 2%:
Storting jaar 0 = 1000 * (1+0,02)^0 = 1000,-
Storting jaar 1 = 1000 * (1+0,02)^1 = 1020,-
Etc.

Plaats anders een voorbeeldje (Excel) met daarin gedemonstreerd wat je wilt bereiken.

Laatst bewerkt:
in bijlage kun je het excel bestand vinden van mijn taak. Je moet gaan naar pensioensparen vraag a. Onder vind je een tabel en helemaal onder vind je het antwoord die ik moet hebben door een tw formule te gebruiken.
Het staat in engels wel

Bijlagen

Wij maken niet graag school opdrachten voor iemand anders

Ik vraag toch niet om het allemaal te maken ? ik vroeg gwn voor hulp want tis het enigste wat ik nodig heb.
Maar sorry voor het storen hiermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan