Access Workforce Planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

japdonk

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
Berichten
77
Hallo,

Ik ben vrij nieuw in microsoft access, maar wel gevorderd met excel en VBA.
Ik begrijk redelijk hoe access in elkaar zit. Ik ben alleen op zoek hoe ik bepaalde data op basis van datums kan samenvoegen naar weken/maanden etc.

Wat ik wil maken in access is een workforce planning, deze heb ik eerst in Excel gemaakt, maar de file werdt erg traag, en niet gebruiksvriendelijk.

Ik heb een aantal tabellen:
Tabel: Staff:
* Naam
* Datum in dienst
Deze tabel bevat naast deze data nog wat andere standaard data.

Tabel: Staff_Details:
* Naam
* Start datum
* Eind datum
* Afdeling
* Ploeg
* Contract uren
* Contract uren Maandag
* Contract uren Dinsdag
* Contract uren Woensdag
* Contract uren Donderdag
* Contract uren Vrijdag
Hier kan ik meerdere rijen per persoon invullen, ik gebruik de start/eind datum om aan te geven wanneer iemand in een bepaalde ploeg werkte, of wellicht op een bepaald moment andere uren is gaan werken.
zo hou ik ook een historie bij, en kan ik terug vinden hoeveel uur we beschikbaar/aanwezig hadden op bepaalde dagen.

Tabel: Staff_Agenda:
* Naam
* Tag
* Start Datum
* Eind Datum
* Gehele dag (yes/no)
* Uren
Dit is de aanwezigheids agenda. Hier kunnen we de aanwezigheid bijhouden. de tag is V=Verlof, Z=Ziekte, O=Overwerk, T= Training. ik kan aangeven of de persoon een aantal uren afwezig is geweest, of een gehele dag tussen de start/eind datum.

Wat ik uiteindelijk wil, is per afdeling/ploeg, per dag kunnen bekijken hoeveel uren ik aan personeel beschikbaar heb.
Dus de available hours uit de Staff_Details -/+ de Agenda items.
Hierna wil ik nog aparte querys om ze op week/maand niveau te kunnen groeperen.

Ik weet niet goed of dit mogelijk is, of dat ik het misschien beter op een andere manier kan aanpakken.

Hartelijk dank alvast,
Jasper
 
Laatst bewerkt: