Canon TS8251 hoe resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter58

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Berichten
371
Beste allen,
Mijn printer geeft foutcode 6004. Ik heb hem bijna helemaal uit elkaar gehaald en niets kunnen vinden wat er niet hoort. uit/aan zetten op diverse manieren. Melding blijft.
Nu zou ik hem willen resetten, maar kan nergens handleiding vinden hoe dat moet. Er zit maar één knop op (aan/uit) en één ledje dat wit knippert. Verdere bediening is via lcd schermpje, maar daar staat nu de foutmelding en kan ik verder ook niets mee.
Hoe is de resetprocedure van dit apparaat? Of is er een andere tip hoe ik het weer aan de gang krijg.
 
Je kan het een poosje van de stroom houden, en kijken of dat wat oplevert. Maar als je niet meer in het menu komt, dan houdt het op.

Of je moet van technische aard zijn om te begrijpen hoe de printplaat werkt, en wat je mogelijk zou moeten kortsluiten om het systeem mogelijk te kunnen resetten. Of het helpt is de vraag.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Het meest voorkomend defekt bij canon printers --> defekte printkop.

Als toestel opstart (selftest) en hij ziet een fout (defekt) , geeft deze een foutcode.

In dit geval 6004

Kan een door papier geblokkeerde papier sensor zijn , maar mits je geen papier restanten vindt , gok ik op printerkop.

Mocht dit toestel niet veel hebben geprint , drogen de printerkanalen op (verstopping).

Als je dan probeert te printen , of zelf reinigingsaktie , is er geen koeling door de doorvloeiende inkt , waardoor deze kop oververhit en sneuveld.

De snelste manier om dit uit te sluiten is een nieuwe printerkop te kopen.

Probleem --> er bestaan zo goed als zeker verschillende versies van.

Voor hetzelfde geld zit er nu een V1.00 in , en je koopt een V2.04A , de versie klopt niet voor de printer , wil nog niet communiceren , etc ....

Peter
 
reset, zet de printer uit.
haal de voeding kabel uit de printer voor minstens 15 seconden.
daarna de voeding er weer in en opnieuw aanzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan