tekst grootte van opsommingscijfers wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkMartinus

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
36
Een document dat opgemaakt is met veel tekst voorzien van opsommingscijfers (1,2,3) en dan vele malen opnieuw met 1 begint. (b.v. 130x van 1 tot 40)

Is het mogelijk om misschien met behulp van een macro de tekst grootte van al die opsommingscijfers in één keer te wijzigen b.v. van 10 p in 12p?
 
Lettergrootte opsommingsteken wijzigen

Ja, ik werk nog met een oude word versie en daar lukt het niet mee. Heb het in Libre Office geprobeerd maar daar kan ik maar een van de 130 wijzigen. Het ontbreekt mij aan kennis om dit voor elkaar te krijgen
 
Maak eerst een veiligheidskopie.

Code:
Option Explicit

Public Sub TekengrootteNummering()

    Dim oListParagraph As Object
    Dim oListTemplate As Object

    Set oListTemplate = Application.ListGalleries(wdNumberGallery).ListTemplates(1)    '1 eventueel aanpassen
    With oListTemplate
        .ListLevels(1).Font.Size = 12    '12 eventueel aanpassen
    End With

    Selection.HomeKey Unit:=wdStory

    With ActiveDocument
        For Each oListParagraph In .ListParagraphs
            With .Range(oListParagraph.Range.Start, oListParagraph.Range.End)
                .ListFormat.ApplyListTemplate oListTemplate, True
            End With
        Next
    End With

    Set oListTemplate = Nothing

End Sub
 
Dit werkt perfect bij een klein bestand. bij een groot bestand zoals bij mij duurt het wel 10 min en dan crasht het Word programma. Jammer, is daar nog wat tegen te doen?
 
lettergrootte opsommingsteken

Dit werkt perfect bij een klein bestand. bij een groot bestand zoals bij mij duurt het wel 10 min en dan crasht het Word programma. Jammer, is daar nog wat tegen te doen?
 
Post eens een stuk van je document; ik ga dat niet nabouwen. Bovendien krijg ik het toch niet zoals het er bij jou uitziet. Al was het maar omdat ik vermoedelijk anders werk, en dus ook anders oplos.
 
Met enkele wachtlussen.
De code zal dubbel zo lang lopen, maar niet meer vast (hopelijk).

Code:
Option Explicit

Public Sub TekengrootteNummering()

    Dim oListParagraph As Object
    Dim oListTemplate As Object
    Dim oExcel As Object
        
    Application.ScreenUpdating = False
    
    Set oListTemplate = Application.ListGalleries(wdNumberGallery).ListTemplates(1)    '1 eventueel aanpassen
    With oListTemplate
        .ListLevels(1).Font.Size = 12    '12 eventueel aanpassen
    End With
    
    Set oExcel = CreateObject("Excel.Application")

    Selection.HomeKey Unit:=wdStory

    With ActiveDocument
        For Each oListParagraph In .ListParagraphs
            With .Range(oListParagraph.Range.Start, oListParagraph.Range.End)
                .ListFormat.ApplyListTemplate oListTemplate, True
                DoEvents
            End With
            oExcel.Application.Wait DateAdd("s", 1, Now)
        Next
    End With
    
    Set oListParagraph = Nothing
    Set oExcel = Nothing
    Set oListTemplate = Nothing
    
    Application.ScreenUpdating = True

End Sub
 
Laatst bewerkt:
Opsommings tekens lettergrootte

Helaas loopt het ook met deze macro vast het schijnt dat de hoeveelheid lussen eenvoudigweg te veel zijn.
Is het misschien mogelijk om het in twee of 3 stappen te doen Range. start en Range. end want in deze doorlopen lus gaat het uiteindelijk mis.
 
Ik denk dat dat niet gaat werken
Volgens mij kan je beter je hele bestand opdelen in kleinere bestanden
Omdat je 130opsommingen hebt van 1 to 40, hoeft het opdelen geen probleem te zijn.
 
Post eens een stukje van je document; ik kan het niet reproduceren, en al helemaal niet met de macro's van alpha. Die doen bij mij niks. Terwijl ik toch echt wel weet hoe ik lijsten moet maken....
 
Gemaakt en getest met word2007nl.
 

Bijlagen

  • helpmij henkmartinus opsommingstekens tekengrootte.docm
    20 KB · Weergaven: 27
Opsommings tekens lettergrootte

Inmiddels heb ik een nieuwer Microsoft office pakket aangeschaft en geïnstalleerd. Daarin is het veel gemakkelijker om de opsommingstekens in een grotere lettergrootte te wijzigen. Daarom lijkt het me beter dat ik stop om dat met een macro voor elkaar te krijgen en de tijd beter kan besteden om dit hele bestand met de mogelijkheden in dit nieuwe programma te wijzigen. Dat neemt echter niet weg dat jullie werk nu voor niets is want de macro die jullie gemaakt hebben voor dit doel kan ik in andere kleinere bestanden heel goed gebruiken. Daarom heel hartelijk dank voor de hulp en wat mij betreft sluiten we het hier mee af, of moet ik nog iets doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan