Kan geen categorie toekennen in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik heb een nieuwe laptop met Windows 11 en Office 2021. Ik heb een GMAIL account, de berichten komen in Outlook.
Ik kan aan de berichten geen categorie toekennen. Heb de opdracht toegevoegd in werkbalk snelle toegang maar die blijft inactief.
Heeft dit iets te maken met de instellingen van van GMAIL, of verschil tussen POP en IMAP?
Hoe los ik dit probleem op?
 
Wanneer je Gmail-account ingesteld is als IMAP kun je geen categorieën toewijzen aan de berichten. Zie ook hier.
 
Wanneer je Gmail-account ingesteld is als IMAP kun je geen categorieën toewijzen aan de berichten. Zie ook hier.

Als ik naar de account instellingen ga staat daar IMAP, ik kan dat niet wijzigen.
Bij de serverinstellingen probeer ik te wijzigen volgens je link. Maar daar krijg ik de melding dat er iets fout is gegaan, zonder verdere uitleg.
Wat doe ik nu best? Account verwijderen en opnieuw maken?
 
Als je een nieuw account aanmaakt met POP3 als instelling voor het ophalen van je mail, zal Outlook een nieuw gegevensbestand aanmaken (ik denk PST, maar dat weet ik niet zeker) en alle berichten van de server gaan downloaden.
Er is een wezenlijk verschil tussen de manier waarop POP3 en IMAP werken, maar ik ga er vanuit dat je daarvan op de hoogte bent.
 
#Tommy78
Ik gebruik Outlook maar ben niet vertrouwd met de technische details.
Een POP account aanmaken mislukte steeds.
Dus heb nu weer een IMAP account. Maar er bleven urenlang maar logbestanden ivm synchronisatie binnen komen, zonder dat ik nieuwe berichten terug vond. Denk eindelijk de oorzaak gevonden te hebben: Pad naar de hoofdmap was leeg. Nu ingesteld op INBOX en alles lijkt OK...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan