Excel bestand openen vanuit Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vexcel

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2015
Berichten
63
Forum,
De code van het internet geplukt en deze werkt als je deze uitvoert via F5 of F8 in de VBA editor Outlook 2016. Maak je echter een knop aan in de ribbon of in de Quick Access toolbar en deze aanklikt gebeurt er niets. Outlook komt bij eerste aanklik wel of je de macro wil enabelen. Bij akkoord is het daarna afgelopen. Bij Tools > Reference staat MS Excel en Outlook object aangevinkt. Probleem doet zich voor op prive laptop als op de zakelijke omgeving. Weet iemand waar de schoen wringt?

Code:
Public Sub OpenMyExcelFile()
  Dim File$
  Dim Xl As Object ' Excel.Application
  Dim Wb As Object ' Excel.Workbook
  Dim Ws As Object ' Excel.Worksheet
  Dim Rn as Object ' Excel.Range
 
  File = "c:\file.xls"
 
  On Error Resume Next
  Set Xl = GetObject(, "excel.application")
  On Error GoTo 0
  If Xl Is Nothing Then Set Xl = New Excel.Application
  Set Wb = Xl.Workbooks.Open(File)
  Set Ws = Wb.Sheets(1)
  Ws.Activate
  Set Rn = Ws.Range("a1")
  Rn.Activate
  Xl.Visible = True
End Sub
 
Doet het hier prima.
Ook vanuit de Quick Access Toolbar en vanuit een aan het lint toegevoegde knop.
Met die code is dus niets mis.

Heb je al geprobeert Macro's toe te staan in het Vertrouwenscentrum?
 
Laatst bewerkt:
Ed,
De "Notificaions for all macro's" is wat ingeschakeld is. Ook al zet ik deze op "Enable for all macros (not recommended)" geeft dit in de priveomgeving hetzelfde resultaat. Zakelijke omgeving is dit een optie die niet toegestaan wordt. Wat mij in het geheel bevreemd is dat vanuit de VBA Editor met F5 de macro zijn werk doet, maar zodra je het koppelt aan de knop dit niet werkt en dat dit in 2 outlookomgeving zich hetzelfde openbaart, beide Outlook 2016. Prive heb ik gewoon Outlook op de laptop waar binnen de macro test. Maar werken doet het niet. gedrag is in beide precies hetzelfde.
 
Vreemd inderdaad.
Maar de code is goed, werkt prima hier.
Ik zo niet weten waar dat aan ligt.
Je hebt toch wel die macro aan die knop gehangen neem ik aan?
 
Ed,
Ik ben er zeker van dat ik de juiste macro gekopppeld heb. Maar idd het gedrag is zeer vreemd.
Bedankt voor je reacties en inspanningen.
 
Heb je in Excel ook het mogen gebruiken van macro's aangezet?
 
Ed,
Ook daar voor de Macro alles open gezet ("Enable for all macros (not recommended)"). F5 Binnen de VBA Editor werkt als een tierelier. De gekoppelde macro aan een knop en er gebeurt niets. Het is mij een raadsel.
 
Dan heb ik ook geen idee meer helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan